اخبار هیدراسلایدگزارشمحیط زیست

تغییرات اقلیمی باعث «کوچک شدن» پرندگان شده است

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ دیوید ویلارد، پرنده‌شناسی که برای حدود چهل سال است به سرشماری و اندازه‌گیری پرندگان مشغول است می‌گوید داده‌های تیم او نشان می‌دهد پرندگان مهاجر آمریکای شمالی با گذشت زمان کوچک‌تر شده‌اند.

نتایج تحقیق آقای ویلارد و همکارانش که در نشریه «اکولوژی لترز» منتشر شده، نشان می‌دهد پاهای پرندگان کوتاه‌تر و بال‌هایشان بلندتر شده‌ است در حالی که همزمان از وزن آن‌ها کاسته شده است.

به گفته این محققان، تغییر در اندازه پرندگان نتیجه تغییرات اقلیمی و بالا رفتن دمای زمین است. دانشمندان معتقدند حیواناتی که در آب و هوای سرد زندگی می‌کنند بزرگ‌تر از حیوانات مناطق گرمسیر هستند زیرا برای گرم ماندن نیاز به وزن اضافی دارند. پرندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

محققان همچنین می‌گویند بلندتر شدن بال پرندگان به این دلیل است که آن‌ها با تغییرات جدید ناچارند مسافت بیشتری را برای یافتن زیستگاه جدید پرواز کنند.

برایان ویکس، دستیار پرفسور در دانشگاه میشیگان می‌گوید: «ما دریافتیم که تقریبا تمامی گونه‌ها کوچکتر شده‌اند. گونه‌ها تقریباً متنوع بودند اما به یک شکل واکنش نشان داده‌اند و تغییر کرده‌اند. این یک‌دستی شوکه‌کننده بود.»

پژوهشگران تحقیق خود را روی بیش از ۷۰ هزار پرنده از ۵۲ گونه متعلق به سال‌های ۱۹۷۸ تا ۲۰۱۶ میلادی انجام داده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا