اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

انفجار قوی در شهر نو کابل

به گزارش شانا نیوز به نقل از بی‌بی‌سی حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه به وقت کابل انفجار قوی در شهر نو کابل رخ داد. وزارت داخله افغانستان وقوع انفجار را تایید ولی درباره آن جزئیات نداده است.

در نزدیکی محل انفجار دادستانی کل افغانستان، چندین فروشگاه و همچنین دفتر نمایندگی سازمان ملل و چندین نهاد بین‌المللی قرار دارد.

تصویر راز دکتر علی اقبال
انفجار در شهر نو کابل

حوالی ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه به وقت محلی، امروز چهارشنبه، (۱۸ ثور) انفجار قدرتمند در مرکز شهر رخ داد. این انفجار در منطقه شهر نو رخ داده و ستونی از دود از محل بلند شده بود.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که حوالی ساعت ۱۱:۴۰ قبل‌ازظهر مقابل دفتر موسسه بین‌المللی “کونتر پارت/ counterpart) بوده که در عقب دادستانی کل در حوزه دهم امنیتی پلیس قرار دارد.

او افزوده که نوع انفجار مشخص نشده و تیم بررسی به اعزام شده است و صدای تیراندازی سبک در محل شنیده می‌شود. آقای رحیمی افزود که نیروهای ویژه پلیس مسیرها را بسته و مهاجمان را محاصره کرده‌اند.

آقای رحیمی تایید کرد که ابتدا انفجار در مقابل ساختمان موسسه رخ‌ داده است و سپس مهاجمان وارد ساختمان این موسسه شده‌اند که درگیری میان نیروهای پلیس و مهاجمان ادامه دارد.

وزارت بهداشت افغانستان افزوده که تاکنون ۹ زخمی به مراکز درمانی منتقل شده است.

در نزدیکی محل انفجار دادستانی کل افغانستان، چندین فروشگاه و همچنین دفتر نمایندگی سازمان ملل و چندین نهاد بین‌المللی قرار دارد.

طالبان مسئولیت این حمله را بر دوش گرفته‌ است و گفته که نیروهای آنان اکنون در محل درگیر هستند.

وزارت داخله افغانستان در آن زمان اعلام کرده که حمله‌کنندگان انتحاری چهار نفر بودند که یک نفر آنان خودرو حامل مواد انفجاری خود را منفجر و سه نفر دیگر وارد ساختمان این موسسه خیریه شدند. هر سه مهاجم انتحاری در عملیات پلیس ویژه کشته شده‌اند.

وزارت داخله در آن زمان گفته بود که ۴۲ نفر نجات داده شده‌ که ۱۰ نفر آنان اتباع خارجی بودند. در این حمله به غیر از چهار حمله‌کننده انتحاری که کشته شده‌اند، فقط شش غیر نظامی زخمی شده‌اند.

این خبر بروز خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا