اخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتگزارشمحیط زیست

اعلام برنامه پنج‌ساله جلوگیری و کاهش آلودگی هوای کابل

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ عزت‌الله صدیقی، معاون مسلکی اداره‌ ملی حفاظت از محیط زیست دیروز در یک نشست خبری مشترک با والی کابل، معاون پالیسی وزارت داخله، معاون خدمات شهرداری کابل و معاون وزارت شهرسازی و اراضی در کابل گفت که تمام فعالیت‌های این برنامه پنج‌ ساله اولویت‌بندی و براساس تفکیت مسئولیت ارگان‌های ذی‌ربط مشخص شده است.

آقای صدیقی گفت که برنامه عمل پنج‌ساله به هدف بهبود هوای بیرون منزل ترتیب شده است که منابع عمده‌ آن را موجودیت سیستم غیرمعیاری حمل‌ونقل، استفاده از مواد سوخت غیرمعیاری در وسایط، سوخت زغال سنگ تصفیه‌نشده و مواد فسیلی، مدیریت نشدن کثافات شهری و تخلفات محیط زیستی تشکیل می‌دهد.

اداره ملی حفاظت از محیط زیست همچنین گفته است که حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در شهر کابل، تنها کار یک یا چند اداره‌ دولتی نیست. به گفته‌ این اداره، تمام نهادهای دولتی، مؤسسات و نهادهای خصوصی، جامعه مدنی، نهادهای اکادمیک، علما، رسانه‌ها و مردم مکلفیت دارند تا در زمینه‌ کاهش و جلوگیری از آلودگی هوایی شهر کابل همکاری کنند.

آلودگی هوا یکی از مشکلات جدی برای پایتخت‌نشینان پنداشته می‌شود. سال گذشته همزمان با شکایت‌ و نگرانی‌ها از آلودگی هوا در کابل، اداره‌ ملی حفاظت از محیط‌ زیست گفته بود که این اداره در نظر دارد تا برای کاهش میزان آلودگی، در دودکش‌ کوره‌های‌ خشت‌پزی فیلتر نصب کند؛ اما تاکنون چنین طرحی اجرایی نشده است.

دکمه بازگشت به بالا