اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

اداره هوانوردی: پروازهای عبوری از فضای افغانستان، ۲۵درصد افزایش یافته است

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ اداره هوانوردی کشور با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرد که با افزایش تنش‌ها در منطقه، پروازهای عبوری از فضای افغانستان ۲۵درصد افزایش یافته است. این خبر در حالی اعلام می‌شود که هفته گذشته یک هواپیمای اوکراینی بر اثر اثابت یک موشک نظامیان ایران در حومه تهران سقوط کرد.

نظامیان ایران ابتدا درباره علت سقوط این هواپیما، پنهان‌کاری کرده بودند؛ اما حسن روحانی، رییس جمهور این کشور، صبح امروز در بیانیه‌یی گفته است این حادثه دردناک موضوعی نیست که به‌سادگی بتوان از کنار آن گذشت. وی با تأکید بر انجام تحقیقات تکمیلی برای شناسایی عوامل این فاجعه، گفته است که عاملان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

پس‌ از این رخداد، شماری از کشورهای اروپایی و آسیایی با ناامن خواندن پرواز از فضا این کشور، به هواپیماهای خود توصیه کرده‌اند تا از فضای ایران رفت‌وآمد نکنند.

اداره هوانوردی افغانستان در اعلامیه ۲۱ جدی خود می‌گوید که با بروز تنش‌های جدید در منطقه، سازمان بین‌المللی هوانوردی ملکی جهان (ایکاو) و انجمن بین‌المللی ترانسپورت هوایی (آیاتا) از افغانستان و تعداد دیگری از کشورهای منطقه خواسته است تا در پذیرش پروازهای عبوری بیشتر از فضای خود با هواپیماهای عبوری، همکاری کنند.

اداره هوانوردی ملکی افغانستان با اعلام آمادگی، می‌گوید که فضای این کشور عملاً پذیرای پروازهای عبوری شرکت‌های هوایی جهان است که به علت مشکلات امنیتی در فضای ایران و خلیج‌فارس، تغییر مسیر داده‌اند.

در اعلامیه اداره هوانوردی ملکی آمده است که این سازمان تکنولوژی لازم و آمادگی کامل برای تسهیل پروازهای عبوری در اختیار دارد و می‌تواند نقش مؤثری در مدیریت جریان ترافیک هوایی منطقه ایفا کند.

دکمه بازگشت به بالا