اخبار هیدرافغانستانگزارش

دومین محموله مواد صحی چین به وزارت صحت عامه تسلیم داده شد

دومین محموله مواد صحی کشور چین به حکومت افغانستان، امروز با امضای یک تفاهم‌نامه در میدان هوایی کابل، به وزارت صحت عامه تسلیم داده شد.

به گزارش شانا به نقل از صفحه فیس‌بوک آقای فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان، این محموله شامل کیت‌های تشخیص، ماسک، کیت‌های محافظتی، عینک‌های ایمنی، دستگاه‌های تب‌سنج، دستگاه ونتلاتور، دستگاه اکسیژن و ابزارهای پی‌سی‌ار است.

دکتر فیروز، وزیر صحت کشور به نمایندگی از حکومت و مردم افغاسنتان با قدردانی از کمک‌های بشردوستانه چین، گفت که در شرایط کنوین این کمک‌ها از نیازمندی‌های مهم وزارت صحت عامه است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با تجهیز مراکز صحی، تقویت لابراتوارهای و تیم‌های سرویلانس از گسترش آن جلوگیری کنیم.

وی در ادامه گفت: رعایت فاصله‌گیری اجتماعی بهترین شیوه برای پیشگری از شیوع ویروس کرونا است. آقای فیروز می‌گوید که با شروع شیوع ویروس کرونا فوراً اقدام کردیم و خوشبختانه امروز این اقدام نتیجه خوبی داده است.

اقای وانگ‌یو، سفیر چین نیز هدف از کمک‌های این کشور را مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان خواند و نیز بر ادامه کمک‌ها تأکید کرد.

به گفته وزیر صحت، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ رویداد مثبت کرونا در کشور ثبت شده است که با این شمار، تعداد وقایع مثبت به ۱۲۲۶ تن می‌رسد که از این میان ۱۷۷ تن بهبود یاته و ۴۰ تن جان باخته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا