اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

حاجی رسا، متهم اختلاس ۶۰۰ میلیونی وزارت داخله آزاد شد

محمد رسا با بیست تن دیگر، در حدود یک ماه پیش به اتهام اختلاس ۶۰۰میلیون افغانی در خریداری گوشت برای وزارت داخله بازداشت شدند.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز، لوی سارنوالی می‌گوید که این نهاد، حاجی رسا، پیمان‌کار وزارت داخله را که یکی از متهمان اختلاس ۶۰۰ میلیون افغانی در وزارت داخله است، با ضمانت آزاد کرده‌ است.

حاجی رسا که مالک شرکت تأمیناتی «شجاع آبدره» است در حدود یک ماه پیش با بیست تن دیگر به اتهام اختلاس ۶۰۰ میلیون افغانی در خریداری گوشت برای وزارت داخله، بازداشت شد.

لوی سارنوالی، هفته پیش بررسی‌ها درباره این پرونده را آغاز کرده بود. جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی می‌گوید که حاجی رسا به علت پیچید‌گی در پرونده‌اش و نیز محدویت‌های قانونی در زمان توقیف، آزاد شده ‌است. رسولی می‌افزاید: «توقیف و نظارت افراد و اشخاص در قوانین در یک میعاد مشخص پیش‌بینی شده است. به نظر سارنوال مؤظف، بهتر بود این شخص [حاجی رسا] از توقیف رها باشد تا ما بتوانیم تحقیقات خود را در زمان مناسب تکمیل کنیم تا تمام ابعاد قضیه روشن شود.»

چگونگی بررسی پرونده‌های بزرگ اختلاس مانند این پرونده میلیونی و آزادی حاجی رسا، یکی از متهمان اصلی از دست پولیس پرسش‌برانگیز شده ‌است.

صفی‌الله هاشمی، عضو مجلس سنا می‌گوید که رها کردان مجرمان درست نیست.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله اما می‌گوید که آزادسازی حاجی رسا به معنی برائت او نیست و بررسی‌های جدی ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا