اجتماعیاخبار هیدرافغانستانبهداشتگزارش

والی هرات: وضعیت ما عادی نیست در حال آماده ‌کردن دشت‌ها به قبرستان هستم

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ قتالی تاکید کرد، وضعیت هرات عادی نیست، آمار مبتلایان به ویروس کرونا لحظه به لحظه افزایش می‌یابد و روزهای سخت و بحرانی در پیش‌رو خواهد بود.

وی اضافه کرد: «می‌‌خواهم به صراحت بگویم من در هرات در حال قبر کندن هستم، اگر روحیه شما را تضعیف هم می‌کند من در حال آماده‌ کردن دشت‌ها به قبرستان هستم. آرزو دارم که به آن روز نرسیم اما چرا جدی نمی‌گیرید؟».

والی هرات ادامه داد: «با تکیه بر دانش علما و مستندات جامعه صحی، تمام علایم نشان می‌دهد که هرات روزهای سختی را تجربه خواهد کرد. بین ضرر فردی شهروندان و مرگ عمومی یکی را باید انتخاب کنیم».

عبدالوحید قتالی یادآوری کرد: «چند برابر بیماران شفاخانه داریم. متخصص‌ترین افراد را داریم، چرا اعتماد نمی‌کنید؟ چرا بیماران را در خانه قرنطین می‌کنید؟ چرا پنهان می‌‌کنید؟ چرا پنهانی دفن می‌کنید؟ به نام مرض‌های دیگر و ایست قلبی، بیمار کرونایی را پنهان می‌کنید؟ این واقعیت دنیا است. این شرم نیست».

والی هرات اظهار کرد، قیودات روز گردی برای مدت نامعلوم در این ولایت تمدید شده است از روز پنج‌شنبه ۱۶ حمل اجرای قیودات جدی‌تر می‌شود کسانی که مقررات قرنطینه را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت، در حال آماده کردن ۸۴۰۰ بستر برای بیماران کرونا است، مردم باید در خانه بمانند و مقام‌های محلی هرات برای رفع نیازمندی‌های شهروندان توجه جدی دارند.

از سوی دیگر، وزارت صحت عامه (بهداشت) اعلام کرد، آمار مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۷۸۴ نفر رسیده که از این میان ۲۷ نفر فوت کرده و ۴۳ نفر بهبود یافته‌اند.

به گفته این وزارت، هرات با ثبت ۳۰۶ مورد، کابل با ثبت ۲۰۹ مورد و قندهار با ثبت ۹۳ مورد بیشترین افراد آلوده به ویروس کرونا را دارند.

قابل ذکر است اولین «بانک غذایی» نیز در ولایت هرات راه‌اندازی شده تا دراین شرایط کرونایی به افراد نیازمند کمک‌های غذایی صورت گیرد.

دکمه بازگشت به بالا