اجتماعیاخبار هیدرافغانستانگزارش

مسئولان امارت: مرکز بزرگ درمان معتادان مواد مخدر در کابل ایجاد خواهد شد

معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله امارت اسلامی می‌گوید که به‌زودی یک مرکز درمان معتادان مواد مخدر در پلچرخی ایجاد خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ شماری از معتادان مواد مخدر در کابل خواهان فراهم شدن زمینه درمان‌شان هستند.

حسیب‌الله احمدی، رئیس دفتر در معاونت وزارت داخله امارت اسلامی می‌گوید که این مرکز ظرفیت درمان ۲۰ هزار معتاد را در یک زمان خواهد داشت.

آقای احمدی گفت: «ما در آینده پلان داریم که در مرکز کابل در ساحه پل‌چرخی در حدود بیست هزار تن را گرد‌آوری کرده در آنجا تداوی کنیم.»

از سویی هم شماری از معتادان مواد مخدر در کابل خواهان فراهم شدن زمینه درمانی‌شان هستند.

عبیدالله، معتاد مواد مخدر، می‌گوید که شش ماه می‌شود از خانواده‌اش دور شده است و شب و روزش را در کنار جاده‌ها سپری می‌کند.

عبیدالله با اشاره به اینکه در ایران به مواد مخدر معتاد شده است، می‌گوید: «من به این پدیدۀ شوم گرفتار شدم. فامیل است، زن، اولاد همه چیز دارم ولی همه‌ از پیش من فاصله دارند، چرا؟ زیرا من گرفتار این پدیده شوم هستم.»

معتادان زیادی در کابل و ولایت‌ها با سرنوشت عبیدالله روبرو هستند. شماری از آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که در راستای درمان‌شان توجه کند تا بتوانند به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

براساس آمارهای معاونت مبارزه با مواد مخدر که دو سال پیش گردآوری شده‌ است، شمار معتادان مواد مخدر در سراسر کشور چهار میلیون تن اعلام شده است.

دکمه بازگشت به بالا