اخبار هیدراسلایدبین‌المللیزنانگزارش

فعال عربستانی حقوق زنان، آزادی به شرط اعتراف ویدئویی را «رد» کرد

مدافع شناخته شده حقوق زنان در عربستان پیشنهاد آزادی از زندان در ازای اعتراف ویدیویی به عدم شکنجه در زندان حکومت سعودی را «رد» کرد.

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ لجین الهذلول، زن ۳۰ ساله عربستانی یکی از ۱۱ کنشگری است که سال گذشته بازداشت و روانه زندان شد. خانواده خانم الهذلول اعلام کرده‌اند که مقام‌های زندان از او خواسته‌اند تا با حضور در مقابل دوربین فیلمبرداری متحمل شدن هرگونه شکنجه در زندان را تکذیب کند و در مقابل حکم آزادی غیرمشروط دریافت کند.

به گفته خانواده این مدافع حقوق زنان، او این پیشنهاد را نپذیرفته است. مقام‌های عربستان تاکنون واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند.

گروه‌های حقوق بشری معتقدند که حداقل سه تن از این ۱۱ کنشگر زن ، از جمله خانم الهذلول زندان‌های انفرادی طولانی‌مدت را سپری کرده‌اند و در معرض شکنجه از طریق شوک الکتریکی، شلاق و تجاوز جنسی قرار داشته‌اند.

مقام‌های رسمی سعودی با رد ادعای شکنجه تاکید کرده‌اند که این دستگیری‌ها به ظن پشتیبانی این افراد از برنامه «توطئه‌گران خارجی» علیه منافع ملی عربستان بازداشت شده‌اند.

خانم الهذلول و شماری دیگر از زنان بازداشتی ماه مارس گذشته و در جریان برگزاری جلسه دادگاه‌شان اعلام کردند که در جریان بازداشت خود مورد شکنجه و اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا