اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحعکس

غنی: من حاضرم آتش‌بس را عملی کنم

رئیس جمهوری افغانستان: به خواست لویه‌جرگه مشورتی من تیم مذاکره را تعیین می‌کنم نه لشکر مذاکره را… من حاضرم خواست مشروع شما را که آتش بس است، عملی کنم. در نیروهای امنیتی خود این جرات را می‌بینم که نظم آتش بس را عملی کنند اما آتش بس یک طرفه نمی‌شود. اگر طالبان حاضر باشند ما حاضریم که روی مسایل تخنیکی آن با آنها کار کنیم.

 

غنی: خواهان حضور طالبان در داخل شد

آقای غنی خواهان حضور طالبان در داخل افغانستان برای انجام گفت‌وگوهای صلح شد. او از ازبکستان و ترکمنستان و اندونزی و کشورهای اروپایی برای اظهار آمادگی برای میزبانی نشست‌های صلح سپاسگزاری کرد. رئیس جمهوری افغانستان گفت اکنون انتخاب با طالبان است.

 

غنی: از تلاش آمریکا برای صلح تشکر می‌کنم

آقای غنی: من از تلاش ها و سیاست آمریکا که برای صلح به راه انداخته است تشکر می‌کنم. رابطه ما با آمریکا یک رابطه بنیادی و دراز مدت است. دولت افغانستان نقش مهم در تدوین استراتیژی رئیس جمهور ترامپ برای جنوب آسیا داشت که در آن صلح‌سازی محور اساسی بود. صلح‌سازی معنای تجرید افغانستان را نمی‌دهد. جای هراس و نگرانی نیست.

 

غنی: از پاکستان رابطه دوستانه می‌خواهیم

رئیس جمهوری افغانستان به کشورهای منطقه به خصوص پاکستان گفت صلح در افغانستان برای این کشور رشد اقتصادی به بار خواهد آورد. او از پاکستان خواست رابطه‌ای دوستانه با افغانستان داشته باشد و به جهان نشان دهد که می‌تواند مناسبات تهدید محور را به همکاری واقعی تبدیل کند.

او همچنین از هند سپاسگزاری کرد که محور روابطش را حرمت و تداوم قانون اساسی افغانستان تشکیل می‌دهد. آقای غنی همچنین از کشورهای دیگر چون آمریکا، ژاپن و آلمان و کشورهای دیگر کمک کننده هم تشکر کرد.

 

غنی در لویه جرگه: صلح به معنی قطع حضور جامعه جهانی نیست

آقای غنی تاکید کرد که برنامه صلح به معنای عقب‌نشینی و فروپاشی یا قطع حضور جهان در افغانستان نیست، بلکه گذار از حضور نظامی به حضور توسعه‌ای خواهد بود.

ادامه را از این لینک دنبال کنید.

دکمه بازگشت به بالا