اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

طالبان: تعیین دوباره اشرف غنی در نتیجه انتخابات جعلی، غیرقانونی است

به گزارش شانا به نقل از الوقت؛ طالبان انتخاب مجدد دکتر محمداشرف اشرف غنی به‌عنوان رئیس‌جمهور افغانستان را محکوم کرد.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام پیروزی اشرف غنی در نتیجه انتخابات را جعلی و نمایشی خواند و تأکید کرد این تعیین بی‌معنی که زیر چتر اشغال صورت گرفته تلاشی ناکام برای خاک پاشیدن در چشم ملت افغانستان است.

این بیانیه همچنین افزود که ملت مسلمان افغانستان پس از پایان یافتن اشغال، در مورد مسایل داخلی تصمیم خواهد گرفت و سرنوشت سیاسی خود را مشخص خواهد کرد و آن زمان با حاکمیت یک نظام قوی اسلامی به آرمان‌های راستین خود خواهد رسید.

طالبان ادامه داد که انتخابات در زیر چتر اشغال و معرفی کردن خود به‌عنوان رئیس جمهور، چنان‌که در ۱۹ سال گذشته مشکل ملت مسلمان افغانستان را حل نکرده، ازاین‌پس هم حل نخواهد کرد.

این گروه بار دیگر تأکید کرد که تعیین دوباره اشرف غنی در نتیجه انتخابات جعلی غیرقانونی است و مشروعیت ندارد، همچنین با توجه به شرایط حساس قضیه کنونی افغانستان، با محتوای پروسه جاری صلح نیز در تضاد است.

این بیانیه در حالی صادر شده است که به‌تازگی تلاش‌ها برای توافق آمریکا و طالبان در دوحه به پایان رسیده و طرفین اعلام کردند که در پایان فبروری این توافق به امضا خواهد رسید.

واکنش طالبان کم‌تر از ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات صورت گرفت.

در همین ارتباط، «حواعلم نورستانی» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در نشستی خبری گفت، محمداشرف غنی با کسب ۵۰/۶۴ درصد از آرا برنده انتخابات است.

همچنین براساس اعلام این کمیسیون، عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۸۴۱ رأی، ۳۹.۵۲ آرا را به خود اختصاص داده است.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان با کسب ۷۰ ۲۴۱ رأی معادل ۳.۸۵ درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز سه‌شنبه پنج ماه پس از برگزاری انتخابات اعلام شد.

دکمه بازگشت به بالا