اخبار هیدراسلایدافغانستانسیاسیگزارش

زلمی‌ خلیلزاد و اشرف غنی بر احیای دیالوگ «بین‌الافغانی» تاکید کردند

به گزارش شانا نیوز به نقل از بی‌بی‌سی آقای خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در سفرش به کابل با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

در خبرنامه دفتر ریاست جمهوری افغانستان آمده است که «آقای غنی با زلمی خلیلزاد در خصوص صلح افغانستان دیدار کردند و یک بار دیگر بر احیای دیالوگ بین‌الافغانی تاکید و آنرا برای ایجاد زمینۀ مذاکرات مستقیم تحت رهبری حکومت افغانستان با طالبان در آینده مهم عنوان کردند.»

در خبرنامه ریاست اجرایی آمده است که زلمی خلیلزاد با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه هم دیدار کرده است.

در این دیدار آقای خلیلزاد درباره نتایج دیدار‌های اخیرش با نمایندگان اتحادیه اروپا، روسیه و چین برای ایجاد اجماع بین‌المللی در حمایت از صلح افغانستان صحبت کرده و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی از تلاش‌های او برای ایجاد اجماع بین‌المللی در حمایت از روند صلح افغانستان با حضور اتحادیه اروپا، چین و روسیه استقبال کرده است.

در خبرنامه آمده است که آقای خلیلزاد و عبدالله عبدالله بر اصل مذاکرات بین‌الافغانی همه‌شمول، اجماع بین‌المللی و منطقه‌ای در حمایت از صلح، مبارزه مشترک با دهشت‌افکنی و ادامه تلاش‌ها برای دست یافتن به صلح تاکید کردند.

دکمه بازگشت به بالا