اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

«دفع کامل» حمله طالبان به کندز؛ درگیری در پلخمری

به گزارش شانا به نقل از وبسایت فارسی بی‌بی‌سی؛ روز گذشته (شنبه ۹ سنبله) در یک حمله انتحاری در میدان مرکزی کندز دست‌کم یازده سرباز امنیتی افغانستان از جمله سید سرور حسینی، سخنگوی پلیس این ولایت کشته شدند.

یک منبع به بی‌بی‌سی گفته است که در حمله طالبان به شهر کندز چهار فرمانده ارشد گروه طالبان نیز کشته شده‌اند. گروه طالبان تاکنون درباره تلفات نیروهایش ابراز نظر نکرده است.

ساکنان محل نیز می‌گویند که شهر قندوز امروز آرام و صدای تیراندازی شنیده نمی‌شود.

در همین حال، صبح امروز طالبان به شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان در همسایگی کندز حمله کردند.

به گفته جاوید بشارت، سخنگوی فرمانده پلیس بغلان، حوالی ساعت ۵ صبح امروز گروه طالبان به مناطق کرکر و پایه‌سازی این حمله کردند.

او افزود که یک گروه از افراد طالبان در این محل توسط نیروهای امنیتی محاصره ‌و حمله طالبان در بخش‌های دیگر شهر دفع شده است. اما درگیری در بخش‌های دیگر همچنان ادامه دارد.

طالبان در حمله اخیر از چند مسیر توانستند به داخل شهر کندز رخنه کنند و برای ساعاتی کنترل بعضی از مناطق شهر را در دست گرفتند.

درگیری میان افراد طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان تا عصر دیروز ادامه داشت.

نعیم، یکی از دکانداران شهر کندز امروز (یکشنبه، دهم سنبله) به زلمی آشنا، خبرنگار بی‌بی‌سی در شمال شرق افغانستان گفت که شهر برای فعلاً آرام است ولی شماری از مردم «با ترس و اضطراب» دکان‌های خود را باز کرده‌اند. به گفته او بیشتر دکان‌های شهر هنوز بسته است.

او می‌گوید که به دلیل ترس از آغاز مجدد درگیری، تردد مردم در سطح شهر هم کمرنگ است.

به گفته این ساکن شهر کندز، گشت و گذار موترها نیز در سطح شهر اندک و در میدان اصلی شهر کندز و سایر بخش‌های شهر هنوز تانک، موترهای نظامی (رنجر) و نظامیان حضور دارند و شهر حالت نظامی به خود دارد.

او می‌گوید که در طول شب گذشته هواپیماها بر فراز شهر در پرواز بودند.
قول اردوی ۲۰۹ شاهین ارتش افغانستان مستقر در شمال نیز اعلام کرده که در این حمله به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

دکمه بازگشت به بالا