اخبار هیدرافغانستانصلحگزارش

درخواست افغانستان از پاکستان در خصوص طالبان

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که کابل از اسلام‌آباد انتظار دارد طالبان را به کاهش خشونت و تامین آتش‌بس وادار کند.

به گزارش شانا به نقل از شیعه پرس؛ در پی اعلام وزارت خارجه پاکستان مبنی بر لزوم خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که کابل از اسلام‌آباد انتظار دارد طالبان را به کاهش خشونت، تامین آتش‌بس و قطع رابطه با گروه‌های تروریستی وادار کند.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان چند روز قبل در یک گفتگوی تلویزیونی از جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا خواست تا روند صلح افغانستان و خروج نیروهایی آمریکایی از این کشور را پیگیری کند.

وزیر خارجه پاکستان گفت: من فکر می‌کنم دولت بایدن باید درک کند که در افغانستان فرصتی وجود دارد و روندی را که راه افتاده باید حفظ کند و آن را به عقب برنگرداند. این روند باید به پیش برود، زیرا بعد از مدتها، ما در مسیر درست حرکت کرده‌ایم.

این گفته‌های وزیر خارجه پاکستان واکنش‌هایی در افغانستان به دنبال داشت.

وزارت خارجه افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور باور دارد که به منظور دستیابی به صلح پایدار در افغانستان، به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است.

دولت افغانستان با اشاره به توافق‌نامه میان آمریکا و طالبان گفته که این گروه به تعهداتش مبنی بر کاهش خشونت‌ها، قطع ارتباط با دیگر گروه‌های تروریستی و تامین آتش‌بس عمل نکرده است. به گفته وزارت خارجه، افزایش خشونت‌ها و ترورهای هدفمند، چالش‌های تازه را در مسیر مذاکرات صلح ایجاد کرده است.

دولت افغانستان از پاکستان خواسته تا طالبان را به عملی‌ساختن تعهدات‌شان وادار سازند؛ تا زمینه برای گفتگوهای معنادار صلح و رسیدن به توافق سیاسی هموار شود.

دولت افغانستان همواره تاکید کرده که پاکستان نقش تاثیرگذار بر طالبان دارد و با همکاری صادقانه می‌تواند مسیر صلح را هموار کند.

دکمه بازگشت به بالا