اخبار هیدرافغانستانانتخاباتگزارش

جریمه ۱۴ هزار دلاری برای نامزدانی که کمتر از ۱۰ درصد رأی بیاورند

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ «محمدقاسم الیاسی» دبیر و سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفت: براساس قوانین انتخاباتی این کشور نامزدانی که نتوانند حداقل ۱۰ درصد مجموع آرا را کسب کنند مکلف به پرداخت جریمه یک میلیون افغانی (حدود ۱۴ هزار دالر) می‌شوند.

این در حالی است که وزارت داخله برای هر تیم انتخاباتی ۳ دستگاه لندکروز زرهی، ۳ دستگاه هایلکس و همچنین حدود ۵۰ نیروی امنیتی به عنوان محافظ توزیع کرده است.

الیاسی گفت که براساس قوانین انتخاباتی، نامزدان باید افزون بر جمع‌آوری ۱۰۰ هزار شناسنامه تابعیت و تحویل یک میلیون افغانی به عنوان ضمانت ارائه کنند؛ این مبلغ تنها در صورت برنده شدن یا کسب دست‌کم ۱۰ درصد آرا در دور اول انتخابات به نامزد برگردانده می‌شود.

«حکیم تورسن» از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری درباره انتقاد کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی از کم‌رنگ بودن فعالیت برخی نامزدان در رقابت‌های انتخاباتی گفت که تمام امکانات و کارکنان دولتی در اختیار رئیس جمهور و رئیس اجرایی افغانستان است. او سران حکومت وحدت ملی را به استفاده از خزانه دولت و توزیع پول بین مردم متهم کرد.

«عنایت‌الله حفیظ» از دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از برخورد دوگانه نهادهای امنیتی با نامزدها و انتقال سران حکومت وحدت ملی از طریق هوایی به دیگر ولایت‌ها انتقاد کرد و گفت که نیروهای امنیتی با دیگر نامزدها در این رابطه همکاری نمی‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است شنبه ششم میزان برگزار شود.

دکمه بازگشت به بالا