اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

اسکات میلر: به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ جنرال اسکات میلر، فرمانده کُل نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در واکنش به فهرست منتشره از سوی طالبان که در آن آمریکا را به نقض موافقت‌نامه صلح متهم کرده است می‌گوید که نیروهای آمریکایی به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهند داد.

گروه طالبان با تهیه فهرستی از حمله‌های تازه نیروهای آمریکایی بر این گروه، آمریکا را به نقض موافقت‌نامه صلح با خودشان متهم کرده است.

این نخستین‌بار است که طالبان چنین انتقادی را رسانه‌ای می‌کند؛ رویدادی که پرسش‌ها را درباره چگونگی توافق صلح این گروه با آمریکا که عملی شدن آن از آغاز با مشکل روبرو شده است، بیشتر می‌کند.

براساس فهرست منتشرشده پس از توافق صلح میان واشنگتن و طالبان؛ نیروهای آمریکایی ۵۰ بار در ۱۹ ولایت بر افراد این گروه حمله کرده‌‌اند.

این فهرست نشان می‌دهد که از ششم مارچ تا دهم اپریل سال جاری، طالبان در ۱۹ ولایت، ۵۰ بار آماج حمله نیروهای خارجی قرار گرفته‌اند و به باور طالبان، از این میان ۳۳ حمله با هواپیماهای بی‌سرنشین و یا هواپیماهای جنگی انجام شده است.

بربنیاد آنچه که در این فهرست آمده ‌است، در این مدت، ولایت زابل ۱۲ بار، میدان وردک پنج بار،  قندهار و کندز هرکدام چهار بار، هلمند، کاپیسا، لغمان و بدخشان هرکدام سه‌بار و ولایت‌های فراه و ارزگان هرکدام دوبار شاهد حمله نیروهای خارجی به مواضع طالبان بوده‌اند.

در ولایت‌های پکتیکا، پکتیا، غزنی، لوگر، بادغیس، جوزجان، بغلان، تخار و ننگرهار هم یک حمله انجام شده‌اند.

در عین حال دگروال سنی لیگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی تأکید می‌کند که آنان به روند صلح تعهد دارند؛ اما هم‌زمان طبق توافق‌نامه صلح، به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان نیز می‌پردازند.

دکمه بازگشت به بالا