اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

آغاز زندگی عادی در کندز پس از دو روز درگیری شدید

شماری از شهروندان شهر کندز می‌گویند که هم‌اکنون وضعیت امنیتی شهر خوب است و خانواده‌هایی که بر اثر جنگ به سایر ولایت‌ها رفته‌اند در حال بازگشت به شهر هستند.

آنان می‌گویند که فعلاً شهر کندز از وضعیت امنیتی خوبی برخوردار شده است؛ اما دولت باید برای اینکه دوباره چنین وضعیتی تکرار نشود تدابیر جدی روی دست گیرد.

با این حال شهروندان هشدار می‌دهند که اگر حکومت به این ولایت توجه نکند ممکن است بازرگانان سرمایه‌های خود را از این شهر خارج کنند.

مسئولان محلی کندز می‌گویند که هم‌اکنون عملیات تصفیه‌ای نیروهای مشترک امنیتی افغانستان در برخی مناطق شهر کندز برای تصفیه کامل طالبان، همچنان ادامه دارد.

آنان می‌گویند که خانواده‌هایی که بر اثر جنگ این شهر را ترک کرده بودند باید به خانه‌هایشان بازگردند؛ زیرا وضعیت امنیتی بهبود یافته است.

نیلوفر جلالی کوفی، نماینده مردم کندز در پارلمان می‌گوید که نیروهای امنیتی توانستند حمله گروه طالبان را به عقب بزنند؛ اما باید دولت به ولایت کندز توجه جدی کند و عملیات‌های پاکسازی را در مقابل گروه طالبان در مرکز و ولسوالی‌ها راه‌اندازی کند.

به گفته این نماینده مردم کندز در پارلمان، تا زمانی که حکومت عملیات گسترده‌ای را برای سرکوب این گروه روی دست نگیرد، تمام ولسوالی‌ها و اطراف مرکز شهر کندز را پاکسازی نکند بازهم کندز شاهد چنین حملات طالبان خواهد بود.

بر اثر درگیری‌های اخیر زندگی در شهر کندز کاملاً مختل و شمار زیادی از شهروندان مجبور به ترک شهر شده بودند؛ اما هم‌اکنون برخی از خانواده‌ها در حال بازگشت هستند.

  • سمیع‌الله قریشی، خبرگزاری شانا، کابل
دکمه بازگشت به بالا