اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

گرامیداشت از روز ملی پرچم در دایکندی

از روز ملی پرچم، امروز در ولایت دایکندی بزرگداشت شد. در این مراسم بر حراست و پاسداری از ارزش‌های پرچم افغانستان تاکید شد.

دکتر محمدعلی ارزگانی، معاون والی و سرپرست ولایت دایکندی، بزرگداشت از روز پرچم را مهم خواند و تاکید کرد که تجلیل از روز پرچم به معنی حرمت گذاشتن به تمام ارزش‌ها و افتخارات تاریخی کشور است.
آقای ارزگانی در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به پروسه صلح، گفت که دولت افغانستان متعهد به یک صلح دایمی در کشور است و در صورتی از صلح با طالبان استقبال می‌کند که آنان به تعهدات‌شان در قبال صلح پایبند باشند و آتش‌بس کنند و در صورت ادامه خشونت، نیروهای امنیتی با آنان برخورد قاطعانه و جدی خواهند کرد.
ارزگانی تصریح کرد که باوجود همهٔ چالش‌ها در کشور اکنون ضرورت است که همه متحدانه زیر سایه پرچم کشور، زندگی آرام را در پیش گیرد.
حسین سیرت، رئیس اطلاعات و فرهنگ دایکندی پرچم را نشانه‌‌ای از تاریخ پرفرازونشیب کشور دانست و اضافه کرد که شمار زیادی برای حراست از این پرچم جان داده و شماری هم معلول شده‌اند.
او تاکید کرد که پاسداری از پرچم وظیفه هر شهروند است.
سید محمدانور شهاب، فعال مدنی گفت که پرچم تنها ارزش بدون تعلقات سمتی، قومی و مذهبی است که برای همه قابل‌پذیرش است.
او گفت: پرچم به هیچ گروه و جریانی وابسته نیست؛ بلکه برای همه غرور است و نماد وحدت‌بخش جامعه است.
در همین حال، علی‌احمد احمدی، رئیس شورای علمای دایکندی نیز تاکید کرد که دین، مذهب، قومیت و زبان هیچ‌گاه عامل وحدت در کشور شده نمی‌تواند، بلکه به گفتهٔ او پرچم ملی کشور عامل وحدت است و همه زیر این پرچم می‌توانند به یک زندگی مسالمت‌آمیز برسند.

  • محمد حسنی، خبرگزاری شانا، دایکندی
دکمه بازگشت به بالا