اخبار هیدرافغانستانصلحگزارش

واشنگتن پست: آمریکا برای خروج نظامیان از افغانستان خواستار ۱۸ ماه زمان است

نشریه آمریکایی به نقل از اعضای ارشد طالبان اعلام کرد که آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان خواستار ۱۸ ماه زمان است.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا، منابع آگاه از گفت‌وگوهای نمایندگان طالبان و مقامات آمریکایی در قطر خبر دادند که دو طرف پیش از برگزاری نشست قریب‌الوقوع بین‌الافغانی برای بازنویسی توافقی تلاش می‌کنند که در این توافق احتمالا زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مشخص می‌شود و مبارزه طالبان با تروریسم نیز باید تضمین شود.

واشنگتن پست به نقل از اعضای ارشد طالبان نوشت که آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان خواستار ۱۸ ماه زمان است. «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز درباره هفتمین دور از گفت‌وگوها گفت: در دور جدید مذاکرات پیشرفت‌ چشمگیری در رابطه با پیش‌نویس توافق صلح حاصل شده است.

لازم به یادآوری است که دور تازه گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا ۲۹ ژوئن و با هدف نهایی کردن پیش‌نویس توافق برای برقراری صلح در افغانستان و خروج نظامیان خارجی در این کشور آغاز شد و اکنون نیز در ششمین روز خود همچنان ادامه دارد.

طالبان با دست نشانده خواندن حکومت وحدت ملی از دیدار رسمی با مقامات دولت افغانستان خودداری کرده است؛ اما اظهار می‌کند که مقامات به عنوان شهروندان افغان می‌توانند در نشست هفته آینده با طالبان شرکت کنند.

گفتنی است که تا چند روز آینده نیز قرار است نشست بین‌الافغانی به ابتکار آلمان و قطر در دوحه برگزار شود.

⭕️ما را در تلگرام، تویتر و فیس‌بوک دنبال کنید.
⭕️نظر خود را درباره این مطلب در انتهای این صفحه ? بنویسید.

دکمه بازگشت به بالا