اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

طالبان: در پی تصرف نظامی کابل نیستیم

گروه طالبان اعلام کرد، در پی تصرف نظامی کابل پایتخت افغانستان نیستند؛ اما نباید هیچ نظامی و پیمانکار خارجی در این کشور باقی بماند و اگر خلاف آن صورت گیرد تصمیم نهایی با طالبان خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری جمهور دیروز دوشنبه به نقل از سهیل شاهین سخنگوی سابق دفتر سیاسی طالبان در دوحه نوشته است که طالبان دنبال تصرف نظامی کابل پایتخت نیستند؛ اما نباید هیچ نظامی خارجی در کشور حضور داشته باشد، زیرا اشغالگر شمرده می‌شود.

شاهین گفته است که اگر نظامیان خارجی برخلاف توافقنامه دوحه در افغانستان باقی بمانند، آن وقت رهبران طالبان تصمیم خواهند گرفت که اقدام متناسب داشته باشند.

این سخنان شاهین در حالی مطرح شده است که گزارش‌ها از حضور ۶۵۰ تا یکهزار نظامی خارجی که اکثر آن‌ها آمریکایی خواهند بود در کابل خبر می‌دهند. این نظامیان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند از سفارت‌های خود و فرودگاه کابل محافظت کنند.

رسانه‌ها به نقل از مقامات آمریکایی نوشته‌اند که آن‌ها مقر فرماندهی جدیدی را در سفارت آمریکا در کابل ایجاد خواهند کرد تا هم از کارمندان سفارت محافظت کنند و هم همکاری با نیروهای افغان ادامه یابد.

براساس گزارش رسانه‌های غربی، ژنرال مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا پس از ژنرال اسکات میلر فرماندهی نیروهای آمریکایی مربوط به افغانستان را برعهده خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا