اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

رئیس جمهور در بازدید از زخمیان حادثه اخیر: من یک هزاره و یک شیعه هستم!

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ ارگ ریاست جمهوری با انتشار خبرنامه‌ای نوشته است که رئیس جمهور از مجروحان و نوزادان بی‌سرپرست ناشی از حمله تروریستی که در شفاخانه اطفال آتاترک نگهداری و تحت مراقبت قرار دارند عیادت کرد.

رئیس جمهور که توسط دکتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و دکتر فضل‌محمود فضلی، رئیس عمومی اداره امور همراهی می‌‌شد، طی صحبتی یک بار دیگر مراتب تسلیت و غم‌شریکی خود را با خانواده‌های شهدا ابراز کرد و گفت: ما بالای کودکان برای آینده کشور سرمایه‌گذاری می‌کنیم؛ اما تروریستان کودکان و خواهران ما را هدف قرار می‌دهند و شفاخانه‌هایی را که ما می‌سازیم، ویران می‌کنند.

وی افزود که ما به نیروهای امنیتی و دفاعی هدایت دادیم که از حالت دفاعی به حالت تعرضی قرار گیرند.

رئیس جمهور غنی گفت که این رفتار تروریستان برخلاف دستورات دین مقدس اسلام است و نشان‌دهنده وحشت، جنایت، طغیان و گمراهی آنان بوده و نابخشودنی است.

رئیس جمهور کشور عاملان این جنایت و حمله تروریستی بر مراسم جنازه در ولایت ننگرهار را دشمنان بشریت خواند و تصریح کرد: زمانی که به گونه هدف‌مند بر یک بخشی از جامعه حمله صورت می‌گیرد، در حقیقت این حمله بر من و تمام مردم افغانستان است و در آن صورت من یک هزاره و شیعه هستم.

وی با تاکید بر اینکه شفاخانه صد بستر دشت برچی سمبول اراده، مقاومت و تعهد ما است، گفت که واحد عملیاتی ترمیم شفاخانه صد بستر دشت برچی را به صورت فوری آغاز خواهد کرد و تشکیل شفاخانه مطابق استاندارد صد بستر تنظیم خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: تمام دکتران و کارمندانی که در روز حادثه قهرمانی کرده‌اند، مورد تشویق معنوی و مادی قرار خواهند گرفت و مشکلات‌شان حل می‌شود و برای تمام خانواده ‌ای شهدا و زخمیان کمک عاجل صورت می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا