اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتصلحگزارش

رئیس جمهور: «جمهوری» خط سرخ ماست!

به گزارش شانا به نقل از صدای آزادی؛ آقای غنی روز دوشنبه هنگام معرفی احمدضیا سراج به عنوان سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی گفت: افغان‌ها برای مذکرات صلح آماده‌اند؛ اما به شرط حفظ نام جمهوری.

وی همچنین بر برگزاری به‌موقع انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد. رئیس جمهور غنی روز دوشنبه پس از برکناری معصوم استانکزی از سمت ریاست عمومی امنیت ملی، احمدضیا سراج را رسماً به عنوان سرپرست این اداره معرفی کرد.

آقای غنی در این نشست گفت: صلح آمدنی است؛ اما باید هم افغان‌ها متحد شوند. او افزود: من از تمام جهت‌های سیاسی می‌خواهم که در روند صلح متحد شوند تا با هم به پیش برویم. بدون شک که به‌گونه واحد به صلح می‌رسیم.

آقای غنی همچنین گفت که مردم افغانستان برای مذاکرات صلح آماده هستند؛ اما باید مالکیت آن به‌دست خودشان باشد. رئیس جمهور گفت، برای قربانی دادن در روند صلح آماده است؛ اما به قیمت نظام جمهوری؛ زیرا جمهوری خط سرخ است.

محمد اشرف غنی همچنین با تأکید بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: وظیفه نهادهای امنیتی‌ ما این است که امنیت انتخابات را به گونه جدی تأمین کنند تا یک انتخابات شفاف و سرتاسری داشته باشیم و معلوم شود که زعامت آینده را چه کسی بر دوش می‌گیرد.

رئیس جمهور می‌گوید که انتقال قدرت سیاسی زمانی ممکن است که انتخابات شفاف و سرتاسری برگزار شود.

رئیس جمهور افغانستان در حالی به مذاکرات صلح تأکید می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت‌وگو با طالبان را لغو کرده است.

دکمه بازگشت به بالا