اخبار هیدراسلایدبهداشتبین‌المللیگزارش

توجه گسترده رسانه‌های آمریکایی به پزشک مسلمان پروژه تولید واکسن کرونا

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ خبر انتصاب منصف اسلاوی، پزشک مسلمان مراکشی‌الاصل به سمت مدیر پروژه تولید واکسن کووید-۱۹ از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات ایالات متحده داشت.

این پزشک مجرب که مدیریت پروژه Warp Speed (مافوق سریع) را برعهده گرفته شخصیتی شناخته شده برای جامعه آمریکا به شمار می‌رود.

دکتر منصف که سابقه ۳۰ سال کار در شرکت داروسازی گلاکسواسمیت‌کلاین -جی اس کی (GlaxoSmithKline) را دارد سال ۲۰۱۷ بازنشسته شده یکی از برجسته‌ترین چهره‌های پزشکی کشورهای آفریقایی است.

مسلمانان آمریکایی در رسانه‌های اجتماعی ضمن انتشار پیام‌های حمایت آمیز از منصف بر لزوم تجدیدنظر دولت ترامپ نسبت به جامعه مسلمانان تاکید کردند.

گفتنی است ترامپ روز جمعه گفت: فکر می‌کنم تا پایان سال واکسن را تولید کنیم و برای آنکه به سرعت آن را در دسترس سراسر کشور قرار بگیرد پروژه Warp Speed را آغاز کردیم.

رئیس جمهور آمریکا درباره دکتر منصف تاکید کرد که مدیر این پروژه ایمونولوژیست مشهور جهانی است که طی ۱۰ سال کار در بخش خصوصی به کشف ۱۴ واکسن جدید کمک کرده است. او یکی از محترم‌ترین مردان جهان در تولید واکسن است.

دکمه بازگشت به بالا