اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

تأثیر امتیازات مادی تیم مذاکره‌کننده افغانستان در طولانی شدن این روند

عضو سابق پارلمان افغانستان با افشاگری درباره امتیازات ارائه‌شده به تیم مذاکره‌کننده حکومت با طالبان، گفت «آیا این امتیازات سبب طولانی شدن مذاکرات نخواهد شد؟»

به گزارش شانا به نقل از تسنیم؛ «جعفر مهدوی» عضو سابق پارلمان افغانستان در توئیتی نوشت که هر یک از اعضای تیم مذاکره‌کننده دولت با طالبان روزانه ۳۵۰ دالر هزینه سفر و ماهیانه ۱۴۰۰۰ دالر معاش دریافت می‌کند.
وی در ادامه نیز این پرسش را مطرح کرد که آیا این امتیازات «باعث کاهش انگیزه برای سرعت مذاکرات و طولانی شدن پروسه گفتگوها نخواهد شد؟»
این در حالی است که تیم مذاکره‌کننده افغانستان و طالبان پس از سه ماه گفت‌وگو تنها بر سر کارشیوه مذاکرات توافق کردند و گفت‌وگوهای اساسی بر سر نظام آینده و آتش‌بس، قرار است در دور بعدی مذاکرات صورت گیرد.
تیم مذاکره‌کننده افغانستان اما در بیانیه‌ای با رد امتیازات اعلام‌شده برای اعضای این تیم، آن را «شایعه» و «به دور از حقیقت» می‌خواند.
بیانیه می‌افزاید: تبلیغات منفی در برابر تیم مذاکره‌کننده در راستای منافع دشمنان صلح و ثبات در کشور بوده و به هدف ایجاد فاصله میان مردم و نمایندگان آن‌ها در میز مذاکرات صورت گرفته است.


نظر خود را درباره این ادعای آقای مهدوی با ما در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا