اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشورزش

بازگشت ملی‌پوشان موی‌تای افغانستان به کابل در میان استقبال گرم مردم

به گزارش شانا به نقل از شفقنا، تیم ملی موی‌تای افغانستان در بدو ورود به وطن از سوی رئیس عمومی تربیت بدنی، ورزش و کمیته ملی المپیک کشور، وکلای شورای ولایتی کابل، بزرگان و ورزشکاران استقبال گرم و باشکوه‌شان قرار گرفتند.

تیم ملی موی تای افغانستان با درخشش عالی در رقابت جهانی موی‌تای ۲۰۱۹ چهار مدال ارزشمند برنز را کسب کرد.
محمدیوسف جهانگیر در وزن ۶۳.۵ کیلوگرام با سه پیروزی در برابر مبارزین از کشورهای لیبی، پرتگال و تونس در سمی فاینل با تفاوت اندک بازی‌اش را به حریف قدرتمند روسی‌اش واگذار کرد و به مدال برنز دست پیدا کرد .
فرشته شیرزاد نماینده ۴۸ کیلوگرام بانوان موی‌تای کشور با یک قرعه استراحت و پیروزی در مقابل کشور یونان در بازی سمی فاینل مغلوب قهرمان تایلند شد و به مدال برنز رسید.
احمد حسن‌زاده، مبارز جسور موی‌تای کار کشور در وزن ۵۷ کیلوگرام نیز با برتری در مقابل هانکانک، عراق، آمریکا و شکست در برابر حریف ازبیکی‌اش به مدال برنز دست یافت.
مشعل اسلامزی در وزن ۴۸ کیلوگرام هانکانک و ویتنام را از پیش‌رو برداشت در دیدار نیمه‌نهایی به علت آسیب‌دیدگی از ناحیه پا نتوانست مسابقه بدهد و مدال برنز را کسب کرد.
در پایان این رقابت‌ها تیم ملی موی‌تای کشور به رهبری استاد امیرحسین حسینی، بنیانگذار و رئیس فدراسیون ملی موی‌تای افغانستان برنده جایزه «روح ورزش» رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ شناخته شد.

رقابت‌های قهرمانی جهانی موی‌تای از ۱۹ تا ۳۰ جولای ۲۰۱۹ با اشتراک ۱۰۲ کشور جهان به میزبانی تایلند برگزار شده بود.

تلگرام | فیس‌بوک | تویتر

دکمه بازگشت به بالا