اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیگزارش

ارتش آمریکا برای بازگشت به افغانستان آمادگی می‌گیرد

خروج سربازان بین‌المللی از افغانستان پایان نیافته است، اما ایالات متحده آمریکا بار دیگر برای بازگشت به افغانستان آمادگی می‌گیرد. نگرانی از  خطر حضور شبکه القاعده، دلیل مهم در این مورد عنوان شده است.

به گزارش شانا به نقل از دویچه‌وله؛ رونالد مولتری، معاون وزارت دفاع ایالات متحده در بخش استخبارات و امنیت این کشور روز جمعه به وقت محلی در نشست استماعی پارلمان، آمادگی برای برگشت احتمالی به افغانستان را تائید کرده است.

او افزود که بخش کاری دفترش در این راستا کار می‌کند تا داده‌ها و اطلاعات را از ۲۰ سال عملیات در افغانستان، برای موارد مهم، آماده نگه دارد.

مایک والتس، نماینده پارلمان و سرباز پیشین در افغانستان، در این نشست استماعی درباره بازگشت به افغانستان توضیح داد: «احتمال بسیار قوی وجود دارد که ما مجبور به بازگشت شویم، (به این دلیل) که القاعده در حال پیشروی و طالبان بار دیگر ظاهر شوند و اینکه آن‌ها ایالات متحده آمریکا را مورد حمله قرار خواهند داد.»

او افزود که به این  دلیل، باید ارتش  تجهیز شود و اطلاعات ضروری را در دست داشته باشد.

مولتری، بعد از آن گفت: «این دقیقاً چیزی است که ما به آن فکر می کنیم. ما کسانی هستیم که در این مورد تلاش می‌کنیم تا مطمئن سازیم که سازمان‌های اطلاعاتی روی آن تمرکز می‌کنند.»

رئیس جمهور جو بایدن در ماه اپریل، علیرغم سفارش‌های ارتش، تصمیم گرفت همه سربازان کشورش را تا ۱۱ سپتمبر ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند.

تا به حال حدود نیمی از سربازان ایالات متحده آمریکا افغانستان را ترک کرده‌اند. کارشناسان هراس دارند که طالبان افراطی بدون حضور سربازان غربی، در جنگ داخلی، بار دیگر قدرت را به دست گیرند.

دکمه بازگشت به بالا