اجتماعیاخبار هیدرافغانستانحوادثگزارش

قربانیان سرمای هوا در افغانستان به ۲۴ تن رسید

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ به گفته مقامات بر اثر بارش شدید برف و باران روزهای گذشته ۱۹ نفر در جان باختند. مسئولان امروز به رسانه‌ها گفتند که این افراد روز ۲۱ جدی بر اثر بارش شدید برف و هوای سرد در ولایت‌های هرات، قندهار و هلمند جان باختند.

شمار قربانبان سرمای زمستان امسال به ۲۴ تن رسیده است و امکان دارد تعداد آن‌ها افزایش یابد. در برخی از منطقه‌های کشور در روزهای اخیر سردی هوا تا ۱۲ درجه زیر صفر بوده است. مسئولان اداره هواشناسی گفته‌اند که افغانستان در روزهای آینده با سرمای بیشتر روبرو خواهد شد.

بارش برف شدید حرکت در بزرگراه‌های اصلی کشور، از جمله کوتل سالنگ، که کابل را به هفت ولایت شمالی مرتبط می‌کند، قطع کرده است. شاهراه کابل- قندهار نیز از چند روز به این طرف بر اثر بارش برف همچنان بسته است. ولایت بامیان واقع در مرکز افغانستان، بر اثر بارش برف روزهای اخیر در محاصره قرار گرفته است.

در پی بارش‌های اخیر برف ولایت غور، تمام راه‌های اصلی ولسوالی‌های این ولایت مسدود شده‌اند.

 در اکثر منطقه‌های تاجیکستان نیز از دو روز به این طرف بارش برف ادامه دارد. در حال حاضر، به علت بارش برف و خطر برف‌کوچ، حرکت موترها در راه دوشنبه – چناق بسته شده است.

 در همین حال، آژانس هواشناسی تاجیکستان خبر داده است که امروز (۱۳ جنوری) میزان سردی هوا در این کشور به شش تا هشت درجه زیر صفر خواهد رسید.

دکمه بازگشت به بالا