اخبار هیدرافغانستانگزارش

وزیر داخله: گروه طالبان به حیث «چتر» برای فعالیت تروریسم در افغانستان کار می‌کند

محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که «مواد و شیوه عملیات»ی که در حمله انتحاری بر مراسم عروسی در غرب شهر کابل کار گرفته شده است، با شیوه حمله‌های انتحاری و انفجاری طالبان شباهت دارد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا؛ سرپرست وزارت امور داخله امروز یک‌شنبه، بیست‌وهفتم اسد، در سخنانی در واکنش به حمله شنبه‌شب گذشته در کابل، گفته است: «مواد و شیوه علمیاتی که شب‌ گذشته این انفجار صورت گرفته، هیچ نوع فرقی با شیوه انفجار و انتحاری که طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند، نداشته است.» به گفته او، عین مواد انفجاری، شیوه نصب و تاکتیک در عملیاتی که گروه طالبان مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد، استفاده می‌شود که نشان‌دهنده دست داشتن این گروه در آن حملات است.

 مسعود اندرابی از جانب دیگر می‌گوید که گروه طالبان به حیث «چتر» برای فعالیت تروریسم در افغانستان کار می‌کند و نمی‌تواند با صدور اعلامیه‌ها و نکوهش رویدادهای مرگ‌بار از مسئولیت‌ خود در برابر مردم افغانستان فرار کند.

به گفته او، تمام مسئولیت رویدادهای تروریستی که به شیوه گروه طالبان انجام می‌شود، به این گروه بر می‌گردد. اندرابی افزوده است که گروه طالبان زمینه فعالیت گروه‌های تروریستی را در افغانستان فراهم کرده و از این رو مسئول تمام رویدادهایی است که مسئولیت آن را فرد و یا گروهی بر عهده نمی‌گیرد.

سرپرست وزارت امور داخله گفت که گروه طالبان شیوه فعالیت گروه‌های تروریستی را ایجاد کرده است و همه مردم می‌دانند که طالبان مسئول حمله‌های انتحاری در شهرها است.

این در حالی است که محمداشرف غنی، رئیس جمهور کشور نیز در یک نشست امنیتی در ارگ ریاست جمهوری، طالبان را مسئول حمله به مراسم عروسی در غرب کابل دانست و گفت که این گروه با نکوهش این حمله نمی‌تواند، مسئولیت‌گریزی کند. عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی نیز گروه طالبان در حمله شنبه‌شب گذشته در کابل مقصر دانست.

 اما گروه طالبان حمله شنبه‌شب در سالن عروسی «شهر دبی» را نکوهش کرده و گفته است که چنین حملات عمدی بر غیرنظامیان توجیه پذیر نیست.

گروه داعش مسئولیت این رویداد را بر عهده گرفته است.

حمله شنبه‌شب گذشته در سالن عروسی «شهر دبی» در امتداد جاده فیض‌محمد کاتب از مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل رخ داد. در نتیجه این حمله ۶۳ نفر کشته و ۱۸۲ نفر دیگر زخمی شدند.

دکمه بازگشت به بالا