اخبار هیدرافغانستانگزارش

سفر فرمانده قول اردوی تندر و نیروهای حمایت قاطع به غزنی

جنرال دادان لونگ، فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تندر و جنرال ادمیرال، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در زون جنوب‌شرق امروز شنبه ۲۸ ثور به ولایت غزنی آمدند. آنان ضمن دیدار با والی و اعضای شورای ولایتی با شماری از متنفذین و جوانان نیز ملاقات کردند.

هدف از دیدار فرماندهان نیروهای داخلی و خارجی زون جنوب‌شرق شنیدن نظریات، پیشنهادات و خواست‌های مردم غزنی درباره مسایل امنیتی، روند صلح و انتخابات بود.

وحیدالله کلیمزی، والی ولایت غزنی در نشست مشترک با مردم از توجه جدی فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تندر و نیروهای حمایت قاطع در زون جنوب‌شرق به امنیت غزنی سپاسگزاری کرد و گفت: وضعیت غزنی در نتیجه جانفشانی‌ها، قهرمانی‌ها و قربانی‌های نیروهای شجاع امنیتی و توجه جنرال لونگ، فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تندر و جنرال ادمیرال بسیار تغیر کرده است.

وی از روی دست داشتن پلان‌های همه‌جانبه برای تأمین امنیت ولسوالی‌ها، راه‌های مواصلاتی و شاهراه‌ها خبر داد.

مولوی محمداسماعیل روحانی، رئیس شورای علمای غزنی، حمیدالله سروری، منشی شورای ولایتی، دکتر علی‌جان جمال، یکی از متنفذین و عبدالمتین قلندری، رئیس اتاق‌های تجارت در غزنی به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.

سفر فرماندهان ارشد آمریکایی و افغانستانی به غزنی در حالی صورت می‌گیرد که درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی‌های اندر و گیلان به شدت ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا