اخبار هیدرافغانستانصلحگزارش

والی هرات: علاقه‌مندی به صلح به معنای ضعف ما نیست!

عبدالله سیرت، شانا نیوز، هرات
عبدالله سیرت، شانا نیوز، هرات

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات، در نشست مشترک مسئولان دولتی، اعضای شورای ولایتی، علما، متنفذین و نماینده گان مردم در جرگه مشورتی صلح، نقش علما را در تأمین صلح نیاز جدی دانست و از علمای دین خواست درباره اهمیت صلح در اسلام از منابر و مساجد تبلغ کنند.

والی هرات گفت: علاقه‌مندی به صلح به معنای ضعف ما نیست؛ بلکه نشان‌دهنده اقتدار و عزت ما و همچنین علاقه‌مندی به ختم جنگ و برادرکشی است. وی تصریح کرد: ما با کسانی صلح می‌کنیم که ارزش صلح را بدانند.

در همین حال دکتر نوراحمد حیدری، عضو شورای ولایتی با بیان تفاوت‌های جرگه مشورتی صلح با سایر جرگه‌ها، گفت: در این جرگه مردم پیام صلح خواهی خود را به دولت افغانستان و جهان اعلام کردند.

شرکت کنندگان جرگه مشورتی صلح ضمن قدردانی از تلاش مسئولان برای مساعد کردن زمینه انتخابات شفاف، گزینش اعضای جرگه و حضور فعال اعضای انتخابی ولایت هرات در کابل، افزودند: در تمام کمیته‌ها نمایندگان منتخب آزادانه نظریات خود را مطرح کردند و هیچ‌گونه سانسوری وجود نداشت.

نویداحمد وفا، رئیس اتحادیه مواد نفتی ولایت هرات و یکی از شرکت‌کنندگان جرگه صلح، تأکید کرد که در تمام مدت برگزاری جرگه، فضای همدلی بین شرکت‌کنندگان حاکم بود. جرگه نشان داد که مردم از جنگ خسته شده‌اند.

بانو معصومه جامی، رئیس شورای زنان ولسوالی زنده‌جان ولایت هرات، گفت: در جرگه مشورتی صلح شرکت‌کنندگان با اندیشه ملی، طرح مشخص خود را برای استقرار صلح  در کشور ارائه کردند.

جرگه مشورتی صلح در نهم ثور با شرکت حدود ۳۲۰۰ تن از نمایندگان منتخب مردم، در شهر کابل برگزار شد و برای پنج روز ادامه داشت. در این جرگه شرکت‌کنندگان بر پایان جنگ و استقرار صلح در کشور تأکید کردند.

 

دکمه بازگشت به بالا