اخبار هیدرافغانستانگزارش

ریاست اجراییه: سخنگوی وزارت خارجه به کارش ادامه می‌دهد

ریاست اجراییه در اعلامیه‌ای گفته ‌است که «انتصابات و برطرفی‌ها را در این موقع تنها می‌توان با انتخابات مرتبط دانست.»

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ ریاست‌ اجراییه در واکنش به برکناری سخنگوی وزارت خارجه توسط رئیس ‌جمهور، می‌گوید که صبغت‌ احمدی موقف وزارت خارجه را در پیوند به صلح بیان کرده است و تا نهایی شدن نتیجه انتخابات ریاست‌ جمهوری به عنوان سخنگوی این وزارت به کارش ادامه خواهد داد.

ریاست‌ اجراییه، در اعلامیه‌ای گفته است که «انتصابات و برطرفی‌ها را در این موقع تنها می‌توان با انتخابات مرتبط دانست.»

ریاست‌ اجراییه همچنین گفته است که موضوعات مربوط به سیاست خارجی و موقف دولت افغانستان در این موارد مهم، نیازمند بحث و توافق در بالاترین سطح حکومت است تا تمام بخش‌های حکومت از موقفی واحد برخوردار باشند و با صدای واحد صحبت کنند.

ریاست ‌جمهوری، پس از چاشت دیروز اعلام کرد که صبغت احمدی به علت اظهارات «غیرمسئولانه» اخیرش درباره سفر طالبان به پاکستان از سمت سخنگویی وزارت خارجه برکنار شده ‌است.

در خبرنامه ریاست‌ جمهوری آمده‌ است که میرویس ناب، سفیر پیشین افغانستان در ترکمنستان که به تاز‌گی به عنوان معاون همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه تعیین شده ‌است، از امور دفتر سخنگویی وزارت خارجه سرپرستی خواهد کرد.

در پی سفر اخیر هیئت طالبان به پاکستان، صبغت احمدی گفت که وزارت خارجه از تلاش‌های پاکستان برای صلح افغانستان و میزبانی از این گروه استقبال می‌کند؛ این در حالی بود که پیش از آن، ریاست‌ جمهوری میزبانی پاکستان از طالبان را انتقاد کرده و گفته بود که این کار خلاف تمام اصول میان دو کشور است.

روز گذشته، ادریس زمان، معاون سیاسی وزارت خارجه نیز اعلام کرد که سخنان آقای احمدی، نه به نمایند‌گی از وزارت خارجه که اظهارات شخصی خودش بوده ‌است.

چند هفته پیش، عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه، حکم رئیس جمهور غنی مبنی بر بررسی اتهام‌های «استخدام‌ها براساس روابط در وزارت خارجه» را کمپاینی خواند و آن را به تعلیق درآورد.

دکمه بازگشت به بالا