اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

دکتر غنی: در صورت شکست در انتخابات به تدریس، تحقیق و نویسندگی بازخواهم گشت

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛‌ اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در گفتگو با اشپیگل، گفت که تیم انتخاباتی وی اعلام پیروزی نکرده است و منتظر نتایج نهایی خواهد ماند.

وی درباره پرسشی درباره آگاهی از تصمیم ترامپ برای لغو گفتگوهای صلح نیز گفت که از این تصمیم اطلاعی نداشته است. رهبر تیم انتخاباتی دولت‌ساز، افزود که انتظار داشت که دیدار کمپ دیوید نمادین باشد و به علت عدم توانایی و یا تمایل طالبان برای اعلام آتش‌بس انتظار یک توافق تاریخی وجود نداشته است.

غنی درباره خطوط قرمز دولت افغانستان در گفتگوهای صلح نیز گفت: هرگونه توافقی با طالبان باید شامل ضمانت‌هایی درباره ارزش‌های قانون اساسی افغانستان، حقوق بشر، دموکراسی و حقوق زنان باشد. بدون این‌ها گفتگوها بی‌معنی است.

رئیس جمهور افغانستان درباره موافقت طالبان با انتخابات نیز گفت: آنها مجبور هستند. برای مثال به گلبدین حکمتیار رهبری یکی از قوی‌ترین و بی‌رحم‌ترین گروه‌های چریکی اسلامگرا نگاه کنید که سال‌ها با ما و نیروهای بین‌المللی می‌جنگید. ما پس از مذاکرات طولانی متقاعدش کردیم تا به کابل بیاید جایی که اکنون به طور آزادانه در آن زندگی می‌کند. ما به وعده خود عمل کردیم و وی در انتخابات کنونی نیز نامزد بود.

غنی در پاسخ به پرسش اشپیگل مبنی بر اینکه در صورت شکست در انتخابات چه خواهد کرد نیز اظهار داشت که به تدریس، تحقیق و نویسندگی بازخواهد گشت و زندگی سیاسی را کنار خواهد گذاشت.

رهبر تیم دولت‌ساز با این حال افزود: نشانه‌های خوبی وجود دارد که من پنج سال دیگر نیز برای آینده افغانستان سخت کار خواهم کرد اما مانند دیگران باید منتظر نتایج نهایی انتخابات باشم.

دکمه بازگشت به بالا