اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

تهدید دونالد ترامپ: ۵۲ هدف را در ایران در نظر گرفته‌ایم

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ رئیس جمهوری ایالات متحده گفته است این ۵۲ هدف را به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سالها پیش در اسارت ایران بودند انتخاب کرده است.

ترامپ نوشته است: «۵۲ نقطه در ایران (به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش در اسارت ایران بودند) را که برخی از آن‌ها از اهمیت بالایی برای ایران و فرهنگ ایرانی دارند هدف قرار می‌دهیم. این اهداف و خود ایران خیلی سریع و خیلی سخت موردحمله قرار خواهند گرفت. آمریکا دیگر هیچ تهدیدی را تحمل نخواهد کرد.»

بخشی از این توئیت که تحلیلگران و سیاستمداران را متعجب کرده، تهدید ترامپ به تخریب بناهایی است که برای «فرهنگ ایرانی» اهمیت دارد. به‌طور دقیق مشخص نیست که منظور رئیس جمهوری آمریکا چیست اما براساس احکام و قوانین بین‌المللی حمله به بناهای مذهبی یا تاریخی غیرقانونی است و ممکن است مصداق «جنایت جنگی» به حساب آید.

رئیس جمهوری آمریکا که دستور کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه در عراق را صادر کرده بود در بخشی دیگری از توئیت‌هایش گفته است: «ایران خیلی جسورانه درباره هدف قرار دادن برخی دارایی‌های آمریکا در انتقام خلاص کردن جهان از دست رهبر تروریست‌شان که به‌تازگی یک آمریکایی را کشته و بسیاری دیگر از آمریکایی‌ها را زخمی کرده بود، حرف می‌زند. بدون آنکه بخواهم به‌تمامی افرادی که در طول عمرش کشته از جمله صدها معترض اعتراضات اخیر اشاره کنم. او قبلاً به سفارت ما حمله کرده بود و برای حملات بیشتر در مناطق دیگر آماده می‌شد. ایران سال‌هاست که چیزی نبوده است جز مجموعه‌ای از مشکلات.»

ترامپ بار دیگر پس از گذشته چند ساعت دو توئیت منتشر کرد. در یکی از توئیت‌ها با خطاب قرار دادن ایران گفته است: «آن‌ها به ما حمله کردند و ما پاسخ دادیم. اگر آن‌ها دوباره حمله کنند که من قویاً توصیه می‌کنم این کار را نکنند، ما آن‌ها را به‌گونه‌ای موردحمله قرار می‌دهیم که تاکنون هرگز تجربه نکرده باشند.»

آخرین توئیت رئیس جمهوری آمریکا به بودجه دو تریلیونی تجهیزات نظامی آمریکا اشاره دارد و می‌گوید آمریکا بزرگ‌ترین و با فاصله زیاد از دیگر کشورها بهترین ازنظر نظامی در جهان است. او سپس بار دیگر ایران را تهدید کرد که «اگر ایران به یک پایگاه آمریکایی یا یک آمریکایی حمله کند، ما تعدادی از آن تجهیزات زیبا را بدون هیچ تردیدی به سوی‌شان می‌فرستیم.»

تهدیدات دونالد ترامپ در حالی منتشر می‌شود که سازمان‌ها و نهادهای امنیتی و نظامی آمریکایی در حال برآورد احتمال حملات انتقامی ایران در پاسخ به کشته شدن قاسم سلیمانی هستند.

[epic_hero_14 ]

دکمه بازگشت به بالا