اخبار هیدرافغانستانگزارش

آزاد شدن نزدیک به ۴۰۰ تن در یک ماه گذشته از زندان‌های طالبان

مسئولان وزارت دفاع ملی تاکید می‌کنند که در ماه‌های آینده یک نفر را هم نخواهند گذاشت که در بند طالبان باشد. در تازه‌ترین مورد هم شب‌ گذشته نیروهای امنیتی ۴۷ تن از نظامیان و غیرنظامیان را از زندان‌های طالبان در ولایت‌های بغلان و کندز آزاد کرده‌اند.

شب ‌گذشته در یک حمله نیروهای ویژه‌ پولیس بر یک زندان طالبان در ولایت بغلان۳۴ زندانی از اسارت این گروه آزاد شدند.

آزاد‌شدگان هفت سرباز اردو، هفت سرباز پولیس، سه سرباز امنیت ملی و۱۷ تن از غیرنظامیان هستند.

هم‌زمان نیروهای ویژه امنیتی با حمله بر یک زندان دیگر طالبان در ولایت کندز ۱۳ تن را از اسارت آزاد ‌کردند.

به گفته‌ زبیرعارف، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در یک ماه اخیر دست‌کم ۴۰۰ زندانی را از زندان‌های طالبان آزاد کرده‌اند و این روند ادامه خواهد یافت.

درهفته‌های اخیر نیروهای ویژه امنیتی۸۱ تن را از دو زندان در ولایت زابل،۳۳ تن در ولایت‌ هلمند،۸۳ تن در فاریاب و در آخرین مورد هه ۳۴ زندانی در ولایت بغلان و۱۳ زندانی در کندز را از بند طالبان آزاد کرده‌اند.

به باور میرزامحمد یارمند، آگاه نظامی این عملیات‌ها از یک‌سو باعث افزایش روحیه نیروهای امنیتی و از سوی دیگر طالبان را با شکست روبه‌رو خواهد کرد.

شماری از شهروندان کشور نیز از اینکه نیروهای امنیتی بر قلب مخالفان مسلح دولت عملیات‌های آزادسازی زندانی‌ها را انجام می‌دهند از کارکرد آنان ستایش می‌کنند.

این در حالی است که این روزها نبرد‌ها میان نظامیان افغانستان و جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از کشور داغ است.
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به افزایش آزادسازی نیروهای امنیتی و غیرنظامیان از زندان‌های طالبان به دیده شک می‌نگرند و آن را با تحولات اخیر درباره گفتگوهای صلح و آزادسازی زندانیان طالب از زندان‌های افغانستان مرتبط می‌دانند.

  • طیبه احمدی، خبرگزاری شانا، کابل
دکمه بازگشت به بالا