اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

نظامیان ارشد ناتو و افغانستان وارد فاریاب شدند

پیش از چاشت دیروز مقام‌های ارشد ناتو و افغانستان برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت فاریاب وارد شهر میمنه مرکز این ولایت شدند.

به گزارش خبرگزاری شانا، پبه گفته مقام‌های محلی هدف از سفر مقام‌های امنیتی ناتو و افغانستان،از جمله اسکات میلر، فرمانده عمومی ناتو در افغانستان، یاسین ضیا، معاون اول وزارت دفاع، خوشحال سعادت، معاون وزارت امور داخله، جنرال عبادالله عباد، معاون امنیتی ولایت‌های ریاست عمومی امنیت ملی و سایر مقام‌های ارشد نظامی، بررسی وضعیت امنیتی فاریاب است.

عبدالمتین بیگ، رئیس ارگان‌های محلی کشور که با مقام‌های ارشد ناتو و افغانستان به فاریاب آمده است، می‌گوید که در جریان چند هفته اخیر نیروهای امنیتی با راه‌اندازی عملیات‌های نظامی دست‌آوردهای خوبی داشته‌اند.

وی می‌گوید که نیروهای امنیتی افغانستان با حمایت نیروهای حمایت قاطع، مرکز ولسوالی بلچراغ را تصرف کردند و همچنین راه مواصلاتی ولسوالی بلچراغ را به میمنه از کنترول طالبان خارج کردند.

اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان برای سومین بار به فاریاب سفر کرده است و از نیروهای امنیتی افغانستان به علت سرکوب طالبان و حمایت مردم فاریاب از نیروهای امنیتی سپاسگزاری کرده است.

خوشحال سعادت، معاون وزارت داخله نیز می‌گوید که بزرگراه میمنه ـ مزارشریف برای افغانستان مهم و کلیدی است و برای بازگشایی این بزرگراه که در کنترل طالبان است عملیات نظامی راه‌اندازی خواهد شد.

در همین حال داکتر یاسین ضیا، معاون اول وزارت دفاع ملی می‌گوید که در جنگ افغانستان کشورهای خارجی نیز دست دارند؛ اما اکنون نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان آموزش‌های مسلکی دیده‌اند وآماده پاسخ به مخالفان هستند.

این مقام‌های ارشد نظامی ناتو و افغانستان در حالی به فاریاب سفر کرده‌اند که عملیات نظامی نیروهای امنیتی در ولسوالی بلچراغ فاریاب و سایر بخش‌های این ولایت جریان دارد.

  • بصیره مصمم، خبرگزاری شانا، فاریاب
دکمه بازگشت به بالا