اخبار هیدرافغانستانبین‌المللیگزارش

معاون رئیس جمهور ترکیه: زین‌پس پرچم‌ ترکیه و افغانستان در کنار یکدیگر به اهتزاز درخواهد آمد

معاون رئیس‌ جمهور ترکیه با تبریک سالروز استقلال افغانستان، اعلام کرد که پرچم‌های دو کشور از این به بعد نیز در کنار یکدیگر به اهتزاز درخواهد آمد.

فواد اوکتای، معاون رئیس‌ جمهور ترکیه طی سخنانی در برنامه ویژه‌ای به مناسبت صدمین سالگرد استقلال افغانستان در هتل شرایتون آنکارا، گفت: از این به بعد نیز پرچم‌های ترکیه و افغانستان در کنار یکدیگر به اهتزاز درخواهد آمد.

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ معاون رئیس جمهور ترکیه سالروز استقلال افغانستان را به دولت و مردم این کشور تبریک گفت و افزود: حضور نیروهای امنیتی ترکیه در افغانستان به طور واضح نشان می‌دهد که این کشور از نظر ما حائز اهمیت فراوانی است. ترکیه همواره به مسئولیت‌های خود در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان پایبند بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: معتقدم تضمین صلح پایدار در افغانستان با حصول آشتی میان مردم و حمایت جامعه بین‌المللی از آن امکان‌پذیر می‌شود. امیدواریم در اسرع‌وقت به این نتیجه برسیم. ترکیه به عنوان دوست قدیمی افغانستان برای موفقیت روند صلح تمام تلاش‌های لازم را انجام خواهد داد.

اوکتای همچنین ترکیه و افغانستان را دوست دوران سخت یکدیگر دانست و گفت: این روابط صدها سال قدمت دارد و به طور روزافزون محکم‌تر می‌شود.

وی در پایان حمله انتحاری چند روز پیش به مراسم عروسی در کابل را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرده و به همه مردم افغانستان تسلیت گفت.

گفتنی است در حمله تروریستی چند شب پیش به مراسم عروسی در کابل که خونبارترین اقدام تروریستی امسال به شمار می‌رود، ۶۳ نفر از جمله شمار زیادی زن و کودک کشته و ۱۸۲ نفر نیز زخمی شدند.

دکمه بازگشت به بالا