اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

مسابقاتی که با انفجار همراه شد

انفجار در اولین روز مسابقات تیم‌های پاکستان و آسترالیا

تیم کرکت آسترلیا پس از ۲۴ سال، امروز جمعه با تیم کرکت پاکستان در ولایت راولپندی دیدار کردند و در اولین روز این مسابقات انفجار مهیبی به وقوع پیوست. دیدار تیم‌های دو کشور، برای پاکستان اهمیت تاریخی داشت اما، این رویداد ضد امنیت از اهمیت آن کاست و برای پاکستان مایه شرم شد.

تیم کرکت آسترالیا و این بازی توسط ۴۱۰۰ تن نیروی خاص با سلاح‌های پیشرفته «سنایپر»، تامین امنیت می‌شد اما، به‌رغم همه‌ای این تدابیر، این رویداد ضد امنیت به وقع پیوست.

این انفجار در یک مسجد شیعیات قبل از ادای نماز جمعه در پشاور رُخ داد و فاصله آن از محل بازی‌کنان کرکت، دو ساعت بیش نبود. رسانه‌ها و سخنگویان بخش صحی، شماری کشته شدگان را ۳۰ تن و تعدادی زخمی‌ها را بیش از ۵۰ تن گفته اند.

حملات هدفمند علیه شیعیات از چندین سال بدینسو در نقاط مختلف پاکستان صورت گرفته است و این گروه مذهبی به لحظا تعداد دمین جمعیت پُر شمار پاکستان را تشکیل می‌دهد. کشتارهای هدفمند علیه شیعیات و هزاره‌های پاکستان از مدت‌ها پیش در این کشور آغاز شده بود و این نقض حقوق بشر است. از دولت پاکستان و سازمان‌های حقوق بشری انتظار می‌رود که قضایای نقض حقوق بشر در پاکستان را بررسی کنند.

  • امیرمحمد احساس، فعال حقوق بشر
دکمه بازگشت به بالا