اخبار هیدراسلایدبین‌المللیزنانگزارش

دادگاهی در فرانسه خواهر ولیعهد عربستان را به ۱۰ ماه زندان تعلیقی محکوم کرد

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ بنت سلمان ۴۲ ساله، طبق رأی دادگاه که در تاریخ ۱۲ سپتامبر ابلاغ شد به ۱۰ ماه زندان تعلیقی و ۱۰ هزار یورو جریمه به علت رفتار خشونت‌آمیز محافظ شخصی‌اش با این کارگر محکوم شد. وکیل وی بلافاصله اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر را ارائه می‌دهند.

کارگر لوله‌کش که در سپتامبر ۲۰۱۶ برای تعمیرات وارد آپارتمان خانم بنت‌ سلمان شده در شکایت خود به دادگاه گفته است که وقتی مشغول عکس گرفتن از محل مورد تعمیر در حمام بوده، بنت‌ سلمان از راه رسیده و او را متهم کرده است که از او که تصویرش روی آینه حمام افتاده بود، عکس گرفته و قصد سوءاستفاده از این ماجرا را دارد. سپس به دستور صاحب‌خانه، محافظ شخصی لوله‌کش را کتک زده و چند ساعت در همان‌جا حبس کرده است. به گفته این کارگر، محافظ او را وادار کرده که پای شاهدخت را ببوسد تا آزادش کنند.

این حکم در حالی صادر شد که دادستان در ماه ژوئیه در کیفرخواستی، خواهان شش ماه زندان تعلیقی و ۵ هزار یورو جریمه ‌شده بود؛ اما حکم امروز سنگین‌تر از کیفرخواست دادستان است. حصه بنت سلمان در جلسه دادگاه غایب بود. از سوی دیگر دادگاه در دسامبر ۲۰۱۷ در این پرونده برای خواهر محمد بن سلمان، قرار بازداشت صادر کرده بود.

بااین‌حال، رانی سعیدی، محافظ شخصی خانم بنت سلمان که به‌تنهایی در جلسه دادگاه حضور داشت به ۸ ماه زندان تعلیقی و ۵ هزار یورو جریم محکوم شد.

رانی سعیدی خشونت علیه این لوله‌کش را علی‌رغم آثار کبودی روی مچ دست و صورت شاکی انکار می‌کرد.

خاندان پادشاهی سعودی در گذشته نیز در فرانسه پرونده قضایی داشته‌اند. در سال ۲۰۱۳ دستگاه قضایی فرانسه تمام اموال زن مطلقهٔ ولیعهد پیشین عربستان را به دلیل بدهی ضبط کرد.

دکمه بازگشت به بالا