اخبار هیدرافغانستاناقتصادیزنانگزارش

تهداب‌گذاری اولین مرکز تجاری بانوان در دایکندی

  برای نخستین بار، ساختمان مجتمع تجاری بانوان در نیلی، مرکز ولایت دایکندی با حضور مقام‌های دولتی، فعالان حقوق زن و نمایندگان مردم در شورای ولایتی تهداب‌گذاری شد.

این مجتمع تجاری با هزینه بیش از هشت میلیون افغانی، از سوی کشور هندوستان تمویل می‌شود و قرار است در مدت هشت ماه تکمیل شود.

مسئولان محلی در ولایت دایکندی، تهداب‌گذاری این مجتمع تجاری را برای رشد رونق تجارت بانوان امیدوارکننده عنوان می‌کنند.

سید انور رحمتی، والی دایکندی گفت امیدواریم این مارکیت به مرکز کار و تلاش و منبع خوب درآمد برای زنان تبدیل شود. وی امیدوار است که این مرکز تجاری به مرکز رشد اقتصاد زنان صنعت‌کار بدل شود.

مسئولان در اداره‌ امور زنان ولایت دایکندی، ایجاد این مرکز را روزنه‌ امیدی برای زنان بازرگان و صنعت‌کار این ولایت عنوان می‌کنند.

بی‌نظیر جعفری، رئیس امور زنان این ولایت، هدف از تهداب‌گذاری این مرکز تجاری را رونق تجارت زنان صنعت‌کار بیان داشت. وی از بانوان صنعت‌کار خواست تمام محصولات خود را در این مرکز تجاری به نمایش بگذارند.

خانم جعفری می‌افزاید، ایجاد این مارکیت به زنان بازرگان و صنعت‌کار کمک می‌کند تا با سهولت‌های بیشتر کار و برای محصولات شان بازاریابی کنند.

زنان بازرگان و صنعت‌کار نیز ایجاد این مرکز تجاری را برای سهولت در عرضه‌ محصولات شان موثر عنوان می‌کنند.

‎ فاطمه محمدی، یکی از زنان پیشه‌ور در این ولایت، ایجاد این مرکز تجاری را برای رشد بازار صنایع دستی زنان موثر عنوان می‌کند.

خانم محمدی می‌افزاید، زنان بازرگان در دایکندی نیاز مبرم به مرکز تجاری داشتند و ایجاد این مرکز، روزنه‌ امیدی است برای زنانی که با سرمایه‌های کم، تجارت‌های کوچک و بزرگ آغاز کرده‌اند.

گفتنی است که این مرکز تجاری در دو منزل با دوازده اتاق ساخته می‌شود و ایجاد آن یکی از وعده‌هایی ا‌ست که رئیس جمهور، در سفرش به دایکندی، به زنان این ولایت داده بود.

دکمه بازگشت به بالا