اجتماعیاخبار هیدرافغانستانگزارش

تحصن شهروندان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل در اعتراض به افراد مسلح غیرمسئول

اعتراض شهروندان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل به اخاذی قوماندان‌ها و افراد مسلح غیرمسئول از شهروندان وارد چهارمین روز خود شد.

اعتراض شهروندان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل به اخاذی قوماندان‌ها و افراد مسلح غیرمسئول از شهروندان وارد چهارمین روز خود شد.

ولسوالی بلخاب ولایت سرپل یکی از مناطق دورافتاده و محروم کشور است که طی چند دهه اخیر توجه چندانی توسط حکومت به آن نشده است.

به گفته شهروندان این ولسوالی، معمولاً ولسوال و برخی مقامات محلی آن با حمایت رهبران سیاسی به این سمت‌ها معرفی می‌شوند. جمعی از باشندگان این ولسوالی به‌شمول کسبه‌کاران و جوانان با تجمع در محوطه اداره ولسوالی نسبت به اخاذی افراد مسلح غیرمسئول به بهانه‌های مختلف از شهروندان و کسبه‌کاران دست به اعتراض و تحصن زده و خواستار مسدود شدن در اداره ولسوالی بلخاب شدند.

به گفته باشندگان این ولسوالی و فعالان مدنی، فساد اداری در تمام ادارات این ولسوالی رخنه کرده است و در عدم وجود رسانه‌ها و نهادهای آزاد حمایت از حقوق شهروندان، صدای آن‌ها (شهروندان) به گوش حکومت مرکزی نمی‌رسد.

تحصن‌کنندگان با متهم کردن ولسوال و سایر مقامات محلی به بی‌کفایتی، آن‌ها را به قانون‌شکنی و برخورد تبعیض‌آمیز با شهروندان متهم می‌کنند. اعتراض‌کنندگان می‌گویند که تا دست‌یابی به حقوق مدنی و شهروندی خود و رسیدگی به مشکلات‌شان به تحصن و اعتراض خود ادامه خواهند داد.

دکمه بازگشت به بالا