اجتماعیاخبار هیدربین‌المللیگزارشمهاجرت

اعطای تابعیت روسی به ۴۴ هزارتاجیکستانی در سال ۲۰۱۹

به گزارش شانا به نقل از پارس‌ تودی؛ وزارت کشور روسیه آمار نهایی تعداد اعطای تابعیت این کشور به اتباع سایر کشورها در سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد که بر این اساس، تاجیک‌ها پس از اوکراینی‌ها و قزاق‌ها در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند.

در سال ۲۰۱۹ حدود۲۵۰ هزار خارجی تابعیت روسیه را دریافت کردند که ۴۴ هزار نفر از آنان تاجیکستانی بودند؛ همچنین در سال ۲۰۱۹ برای ۲۳۴ هزار نفر مجوز اقامت موقت و برای ۱۸۲ هزا تن دیگر مجوز اقامت دایم در روسیه صادر شد.

در سال ۲۰۱۹  وزارت کشور روسیه اصلاحیه‌ای به قانون اعطای تابعیت این کشور به اتباع خارجی را که در تابستان همان سال اجرایی شد را تصویب کرد، که براساس این اصلاحیه از قانون، والدینی که فرزندان آنان تابعیت روسی دارند، می‌توانند از همان ابتدای ورود به روسیه بدون گرفتن مجوز اقامت موقت ۳ ساله، برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنند.

اما شرط اساسی در این اصلاحیه داشتن ۱۸ سال سن برای فرزندان این افراد است که امتیاز دریافت تابعیت روسیه را برای والدین آنان فراهم می‌کند.

کارشناسان می‌گویند هر سال هزاران تاجیکستانی متخصص با مهاجرت از این جمهوری به روسیه می روند واین سبب شده تادانش آموختگان دانشگاه ها، که بیشتر انها بی تجربه هستند وارد بازارکار تاجیکستان شوند.

دکمه بازگشت به بالا