اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

ارتش پاکستان: داعش در افغانستان با حمایت هند در حال گسترش است

سخنگوی ارتش پاکستان مدعی است که گروه داعش با حمایت سازمان اطلاعات هند در حال گسترش حضور در افغانستان و تلاش برای عملیات علیه پاکستان است.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم؛‌ ژنرال «بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان مدعی شد که گروه تروریستی داعش با حمایت سازمان اطلاعات هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند.

افتخار در یک کنفرانس خبری در راولپندی گفت: رد پای داعش در افغانستان وجود دارد، آن‌ها توسط RAW (سازمان اطلاعات هند) پشتیبانی می‌شوند، شواهد زیادی در این زمینه در دسترس است؛ اما ما با دولت افغانستان در تماس هستیم.

به گزارش «تی‌آر‌تی»، افتخار افزود: ما نگرانی‌های خود را به آن‌ها انتقال می‌دهیم، بطور مداوم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و سطح بسیار مثبتی از دو طرف برای آنچه رخ می‌دهد، وجود دارد.

وی با توجه به شرایط امنیتی افغانستان نیز گفت: ما درک می‌کنیم که مشکلاتی در طرف افغانستان است؛ بنابراین هر وقت خاک آن‌ها علیه پاکستان استفاده شود ما همیشه دولت افغانستان را مقصر نمی‌دانیم.

سخنگوی ارتش پاکستان همچنین درباره پروژه حصارکشی یکجانبه در مرز مورد مناقشه با افغانستان (دیورند) خبرداد که ۸۳ درصد از حصارکشی مرز مشترک ۲ هزار و ۶۱۱ کیلومتری دو کشور تکمیل شده است.

پاکستان در حالی از گسترش داعش در افغانستان می‌گوید که مقامات افغانستان و نمایندگان پارلمان کشور بارها ارتش پاکستان را به حمایت از این گروه تروریستی و انتقال آن‌ها به داخل افغانستان متهم کرده‌اند.

گفتنی است که در سال جاری دولت افغانستان از دستگیری سرکرده داعش در افغانستان خبر داد و بلافاصله پس از آن پاکستان خواستار تحویل وی به این کشور شد که واکنش‌های زیادی را در افغانستان به همراه داشت.

«رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در این باره گفت که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان روابط مستقیمی با سرکرده داعش دارد و تصریح کرد: آن‌ها  ترس دارند که اگر او تخلیه اطلاعاتی شود، این افشاگری‌ها می‌تواند پاکستان را در سطح، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به چالش بکشد.

دکمه بازگشت به بالا