اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

دکتر غنی: خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر ترکیه در افغانستان هستیم

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ محمد اشرف غنی، رئیس‌ جمهور افغانستان عصر دیروز یکشنبه در دیدار با نائل اولپاک، رئیس شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه (DEİK) در استانبول فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان در زمینه‌های معادن، برق، ترانزیت و اتصال منطقه‌ای را تشریح کرد.

او ضمن دعوت از بازرگانان ترکیه برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه راه‌آهن برای دادوستد ‌و تجارت و اتصال افغانستان به ترکیه و منطقه حایز اهمیت است.

وی با اشاره به مناسبات دوستانه و مستمر افغانستان و ترکیه گفت، کشورش علاقه‌مند است تا در بخش پروژه‌های توسعه‌ای و ارزیابی سدهای آب از تجربه‌های موفق ترکیه استفاده کند.

اشرف غنی افزود: در نتیجه همکاری‌های ترکیه، پروژه‌های توسعه‌ای افغانستان با قیمت مناسب، کیفیت بهتر و به موقع تطبیق خواهند شد.

رئیس شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه نیز از سفر رئیس‌ جمهور افغانستان به ترکیه ابراز خرسندی کرد و برای سرمایه‌گذاری در زمینه راه‌آهن برای دادوستد ‌و تجارت و اتصال افغانستان به ترکیه و منطقه اعلام آمادگی و تاکید کرد که بازرگانان کشورش را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان در بخش‌های یادشده تشویق خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا