اخبار هیدرافغانستانگزارش

نزدیک به ۹۰۰ تن از طالبان زندانی آزاد خواهند شد

اکثر زندانیانی که قرار است از زندان‌های افغانستان آزاد شوند را اعضای گروه طالبان تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از فارس، از نزدیک به ۹۰۰ زندانی طالب که از زندان‌های افغانستان آزاد می‌شوند اکثر آنان را اعضای طالبان تشکیل می‌دهد.

ریاست جمهوری افغانستان، اعلام کرده است که این زندانیان به دستور اشرف غنی، رئیس جمهور تا ده روز دیگر آزاد خواهند شد.

به نوشته طلوع‌نیوز، مقام‌های پیشین حکومت با انتقاد از آزادی این زندانیان، دستور رئیس جمهور را در این باره حاتم‌بخشی وی و یک معامله می‌دانند.

آقای اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی خود پس از ادای نماز عید فطر، درباره کیستی این زندانیان چیزی نگفت، اما تأکید کرد که برای احترام به فیصله‌های جرگه مشورتی صلح، این دستور را صادر کرده است.

اعضای جرگه مشورتی صلح که چندی پیش خواستار رهایی زندانیان طالبان از زندان‌های افغانستان شده بودند. آقای داوودزی، یکی از اعضای برگزارکننده جرگه مشورتی صلح نیز اعلام کرده است که این دستور عملی خواهد شد.

به نظر کارشناسان نظامی، حکومت باید پیش از اتخاذ این گونه تصامیم با درنظرداشت گذشته این کار، سود و زیان آن را مدنظر داشته باشد.

اسدالله ولواجی، کارشناس نظامی می‌گوید: این افراد مجدداً به صفوف طالبان خواهند پیوست.

از سوی دیگر، در همین حال شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند که رئیس‌ جمهور غنی درباره آزادسازی این زندانیان با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری مشورت نکرده است.

با انتشار خبر تصمیم رئیس جمهور برای آزادی زندانیان طالب، کاربران شبکه‌های مجازی با ابراز ناخوشنودی از این تصمیم، آن را برخلاف مصالح کشور و تصمیمی قوم‌گرایانه می‌دانند.


شما نظرتان را درباره این تصمیم رئیس جمهور در همین صفحه بنویسید.

دکمه بازگشت به بالا