اخبار هیدرافغانستانزنانگزارش

معرفی عاملان قضایای جنسی در نهادهای دولتی به سارنوالی

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید که در جریان سه ماه گذشته، ۸ قضیه آزار و اذیت جنسی کارمندان زن در نهادهای دولتی مستندسازی شده است.

به گزارش شانا به نقل از صدای آزادی؛ شبنم صالحی، کمیشنر این کمیسیون روز چهارشنبه ۶ نوامبر (۱۵ عقرب) گفته است که سکرتریت ویژه‌ای که از سوی ریاست جمهوری در چوکات کمیسیون مستقل حقوق بشر درباره رسیدگی به آزار و اذیت جنسی زنان ایجاد شده بود، کارش را نهایی کرده است.

خانم صالحی افزود که گزارش و قضایای مستندشده روز دوشنبه هفته آیندهبه لوی‌سارنوالی افغانستان ارسال خواهد شد.

او گفت که سه قضیه کاملاً از سوی کمیسیون حقوق بشر رسیدگی شده است و عاملان آن «تبدیل و یا منفک» شده‌اند. به گفته خانم صالحی، قضایایی که مستندسازی شده‌اند در سطوح مختلف بوده است. این کمیشنر کمیسیون مستقل حقوق بشر؛ اما گفت که به علت «محدودیت‌هایی» نتوانسته‌اند آن‌گونه که لازم است کارشان را انجام دهند. او جزئیات بیش‌تری در این باره ارائه نکرد.

پس از آن که جنرال حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین رئیس جمهور غنی ادعاهایی را درباره آزار و اذیت جنسی زنان در ارگ مطرح کرد، این مسئله واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

آقای غنی در ۵ اسد سال جاری سکرتریت ویژه را برای بررسی چگونگی آزار و اذیت جنسی زنان در نهادهای دولتی در چوکات کمیسیون مستقل حقوق بشر ایجاد کرده است.

  • مهسا نبی‌زاده، خبرگزاری شانا
دکمه بازگشت به بالا