اخبار هیدرافغانستانگزارش

حمله طالبان به شهر کندز؛ نیروهای هوایی و کماندو وارد عمل شدند

به گزارش شانا به نقل از هشت صبح؛ قول اردوی ۲۱۷ پامیر حدود هفت‌ونیم ساعت بعد از شروع این حمله اعلام کرد که نیروهای کماندو و قطعات ویژه ارتش و پولیس با حمایت نیروهای هوایی وارد عمل شده‌اند و در حال حاضر جنگ‌جویان طالبان رو به شکست گذاشته‌اند.

از سوی دیگر، پلیس کندز در اعلامیه‌ای گفته است که حمله تهاجمی طالبان به شهر کندز عقب زده شده است.

طبق این اعلامیه، تلفات سنگین به جنگ‌جویان طالبان وارد شده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، نیز می‌گوید که نیروهای دولتی حمله تهاجمی طالبان به شهر کندز را عقب زده‌اند.

گفته می‌شود که جنگ‌جویان طالبان در ساعات اولیه حمله وارد ریاست صحت عامه کندز شده بودند. این ریاست در جوار جاده عمومی کندز – کابل موقعیت دارد.

احسان‌الله فضلی، رئیس صحت عامه کندز، می‌گوید که از شروع درگیری‌ها تاکنون سه کشته و بیست زخمی به شفاخانه حوزوی این ولایت منتقل شده‌اند.

او گفت که احتمال دارد تلفات این حمله افزایش یابد اما به دلیل آن‌که آمبولانس‌ها و موترهای غیرنظامی نمی‌توانند در داخل شهر تردد کنند، آمار دقیق از تلفات این حمله در دست نیست.

رئیس صحت عامه کندز گفت که درگیری تاکنون در داخل شهر جریان دارد.

در همین حال، شرکت برشنا اعلام کرده است که به علت جنگ در شهر کندز، برخی از لین‌های برق قطع شده است. این شرکت گفته است که با مساعد شدن وضعیت امنیتی، بعد از ترمیم و وصل شدن لین‌ها، برق دوباره به صورت نرمال تأمین می‌شود.

طالبان مدعی شده‌اند که بخش‌هایی از ادارات دولتی از جمله ریاست زراعت و حوزه ششم امنیتی در شهر کندز را تصرف کرده‌اند.

کندز در شمال کشور یکی از ولایات ناآرام است. پیش از این، مرکز این ولایت، دو بار برای مدت کوتاهی توسط طالبان تصرف شده است.

دکمه بازگشت به بالا