اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

۷۲ هزار تن از نیروهای امنیتی، امنیت انتخابات را تأمین خواهند کرد

به گزارش شانا به نقل از رادیو آزادی؛ پیش‌ازاین کمیسیون مستقل انتخابات در پیوند به تأمین امنیت انتخابات ابراز نگرانی کرده بود؛ هرچند هنوز هم نگرانی‌ها در پیوند به تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری پابرجاست؛ اما نهادهای امنیتی و دفاعی از تأمین امنیت روز انتخابات اطمینان می‌دهند.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز شنبه (۳۰ سنبله) در نشستی خبری گفت: «نهادهای مربوطه، نشست فوق‌العاده‌ای را برای چگونگی تأمین امنیت انتخابات ششم میزان برگزار کردند.»

آقای احمدزی همچنین افزود: «برای منسوبان امنیتی و دفاعی پیشنهاد می‌شود که در روز انتخابات بی‌طرفی خود را حفظ کنند.»

او افزود: «مواد اساس به تمام ولایت‌ها رسیده است و برای نامزدان، کمیسیون انتخابات و تمام ملت اطمینان داده می‌شود که نیروهای امنیتی و دفاعی برای تأمین امنیت انتخابات از هیچ نوع تلاش دریغ نمی‌کنند و هیچ منسوب امنیتی حق مداخله در انتخابات را ندارند و به‌صورت جدی باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند.»

به گفته آقای احمدزی، در صورت نیاز نیروهای مأموریت حمایت قاطع نیز با نیروهای امنیتی افغانستان در روز انتخابات همکاری خواهند کرد.

در همین حال وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید، در این نشست فوق‌العاده، افزون بر مسئولان نهادهای امنیتی و دفاعی، جنرال اسکات میلر، فرمانده مأموریت حمایت قاطع هم حضور داشت.

نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارت درباره فیصله این نشست گفت: «روی این مسئله صحبت شد که قرار است ۷۲ هزار نیروی امنیتی و دفاعی از تمام امکاناتشان استفاده کنند. چنانچه که خواست مردم افغانستان، نامزدان و کمیسیون مستقل انتخابات است به همان شکل امنیت انتخابات تأمین می‌شود.»

این در حالی است که رئیس کمیسیون مستقل انتخابات روز جمعه (۲۹ سنبله) در پیوند با امنیت انتخابات ابراز نگرانی کرده بود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم میزان سال جاری برگزار شود.

دکمه بازگشت به بالا