اجتماعیاخبار هیدراسلایداقتصادیگزارش

توزیع هدایای عیدی از بنیاد لبخند یتیمان به ایتام و نیازمندان

با افزایش تنش‌های سیاسی و ناامنی‌های اخیر، بر میزان فقر و بی‌کاری افزوده شده است. امروز دوشنبه ۱۳ جوزا، «بنیاد لبخند یتیمان» که متشکل از تعدادی از خیراندیشان و نیکوکاران ساکن در خارج و داخل کشور است، به مناسبت فرارسیدن عید فطر نزدیک به ۱۵۰۰۰۰ افغانی را با تهیه مواد خوراکی به ایتام و خانواده‌های نیازمند اهدا کرد.

گفتنی است که این بنیاد ۹ ماه پیش توسط شخصی بنام رمضان معروف به «یاریتیمان» که در آلمان زندگی می‌کند تاسیس شده است. آقای امیرمحمد احساس به نمایندگی از این بنیاد درباره کارنامه‌، برنامه‌های کنونی و آینده آن به شرکت‌کنندگان در مراسم توزیع هدایا توضیح داد. آقای احساس گفت: ما در پی حل بنیادی نیازمندی خانواده‌های تحت پوشش بنیاد هستیم و این کار را از طریق هزینه کردن کمک‌ها برای ایجاد کارگاه‌های مختلف صنایع دستی، خیاطی و … حل خواهیم کرد. وی یادآوری کرد که از این طریق با به کار گماشتن نیازمندان می‌توانیم مشکل آنان را حل کنیم.

امروز ۲۵ خانواده از کمک‌های این بنیاد مستفید شد. به هر خانواده مبلغ ۵۰۰۰ افغانی خوراکی هدیه داده شده است.

آقای احساس افزود: بنیاد لخبند در ولایت‌های دایکندی، بغلان و کابل و در خارج از کشور به مهاجران افغانستانی نیازمند در کشورهای پاکستان و ایران کمک کرده است.

خالقداد بلاغی، سناتور پیشین مجلس سنای افغانستان، از کارکردها و برنامه‌های این بنیاد به نیکی یاد کرد و گفت که اقدام بشردوستانه آقای رمضان را الگوی خوبی برای کمک به نیازمندان می‌دانم.

آقای ناطقی، یکی از عالمان غرب کابل نیز از بنیاد لبخند یتیمان به نیکی یاد کرد و از همه خیراندیشان خواست تا از این بنیاد حمایت کنند.

دکمه بازگشت به بالا