گزارش

پسران رئیس حزب معاذ ملی اسلامی افغانستان در شمال از بند امنیت ملی آزاد شدند / اتهام اختطاف عبدالروف بی اساس است.

حاجی اختر محمد ابراهیم خیل رئیس حزب معاذ ملی اسلامی افغانستان می گوید اتهام دست داشتن پسران‌اش در اختطاف عبدالروف بی اساس و بدون اسناد است و به حکومت مرکزی گفته در صورت ثابت شدن جدم پسرانش خود مجری قانون می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری شانا، شماری از شهروندان شهر مزارشریف در پیوند به بازداشت پسران حاجی اختر محمد ابراهیم خیل رئیس حزب معاذ ملی اسلامی افغانستان در شمال از سوی امنیت ملی به اتهام اختطاف عبدالروف ۹ ساله اعتراض کردند٬ رئیس شاه آغاسی ابراهیم خیل و دو تن از برادرانش برای بار دوم از سوی امنیت ملی به جرم دست داشتن به اختطاف عبدالروف دستیگر می‌شوند و دو باره آزاد می‌گردند.

حاجی اختر محمد ابراهیم خیل، رئیس حزب معاذ ملی اسلامی افغانستان به خبرنگار خبرگزاری شانا می‌گوید جریان‌های سیاسی با استفاده از صلاحیت‌های مسئولین حکومت محلی بلخ می‌خواهند بر علیه وی توطیه نمایند، اما موفق نشدند از این رو با ارائه معلومات اشتباه به حکومت مرکزی می‌خواهند به بر من ظربه وارد کنند.

وی افزود که اتهام دست داشتن پسران‌اش در اختطاف عبدالروف بی اساس و بدون اسناد است و به حکومت مرکزی گفته که اگر جرم پسران‌اش را ثبات نمایند خود نیز به قانون تمکین می‌کند.

ابراهیم خیل تصریح کرد وی یک شخص با نفوس و صاحب رسوخ بوده و هرگز خانواده‌اش به چنین جنایاتی دست نزده و از دولت خواهان بررسی دقیق و همه جانبه دسیسه پسران‌اش مبنی بر ربوده شدن کودک ۹ ساله در بلخ است.

شایان ذکر است که عبدالروف کودک ۹ ساله حدود ۵ ماه قبل در ناحیه چهارم شهرمزارشریف توسط چهار فرد نظامی پوش اختطاف شد و آدم ربایان از خانواده عبدالروف یک و نیم میلیون دالر خواستند اما خانواده این کودک ۹ ساله به دلیل نداشتن پول به رسانه‌ها مراجعه کرد و همزمان درب ورودی مقام ولایت بلخ را مسدود کردند.

دکمه بازگشت به بالا