اخبار هیدرافغانستانبازسازیگزارش

امضای بزرگ‌ترین قرارداد پروژه سرک‌سازی در بلخ

قرارداد یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های جاده‌سازی در شهر مزارشریف ولایت بلخ، امروز(شنبه، ۴جوزا) میان وزارت ترانسپورت و ۲ شرکت جاده‌سازی، در کابل امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از خبرگزاری فارس، قرارداد یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های جاده‌سازی در شهر مزارشریف ولایت بلخ، دیروز (شنبه، ۴جوزا) میان وزارت ترانسپورت و ۲ شرکت جاده‌سازی، در کابل امضا شد.

براساس این قرارداد، قرار است جاده کمربندی شهر مزارشریف به طول ۱۷.۴ کیلومتر در ۲ سال و پروژه جاده شرق دریای تنگی شفا با طول ۱.۸ کیلومتر در ۵ ماه آینده از سوی این شرکت‌‎ها ساخته شوند.

ارزش این پروژه‌ها بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون افغانی است.

یما یاری، سرپرست وزارت ترانسپورت در مراسم امضای قرارداد این پروژه‌ها گفت که با بهربرداری این پروژه‌ها، گذشته از حل مشکلات مشکلات ولایت بلخ در رفت وآمد به شهر مزارشریف، ازدحام ترافیک در داخل شهر مزارشریف نیز کاهش خواهد یافت.

یاری افزود: قراردادهایی‌که امروز امضاء می‌شود، ارزش این پروژه‌ها بیش از یک هزار و هفتصد میلیون افغانی است، به طول مجموعی هفده کیلومتر به عرض چهل متر و در شش خط به‌صورت استاندارد در بلخ احداث خواهد شد. این پروژه یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های وزارت ترانسپورت در بلخ است.

در مراسم امروز، شماری از نمایندگان بلخ در مجلس نمایندگان، از مسؤولان وزارت حمل و نقل خواهان عملی شدن پروژه‌های بیشتر در شهرستان‌های ولایت بلخ شدند.

دکمه بازگشت به بالا